Меню

Пошук

Опитування

Оцініть сайт

   
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Корисні посилання





















Іванківська районна психолого-медико-педагогічна консультація


Категорія: ПМПК

    Психолого-медико-педагогічна консультація є методичною установою системи освіти, що здійснює консультативну, методичну, психолого-педагогічну, корекційно-розвиткову, аналітичну, прогностичну, профілактичну, просвітницьку діяльність.
    Діяльність психолого-медико-педагогічної консультації спрямована на:
•    раннє виявлення, психолого-педагогічне вивчення, оцінку труднощів та потенційних можливостей  розвитку дітей віком до 18 років, які мають особливості психофізичного розвитку, ознаки ризику виникнення труднощів пізнавальної діяльності та поведінки; 
•    підготовку висновку та рекомендацій щодо змісту, форм і методів навчання (виховання), навчальної програми, напрямків корекційно-розвиткової роботи з урахуванням індивідуальних особливостей дитини її навчально-пізнавальних можливостей; 
•    консультування батьків (осіб, які їх замінюють), педагогічних  працівників, з питань вибору можливих форм і методів навчання та виховання, у тому числі інклюзивного (інтегрованого), у поєднанні з реабілітаційними заходами, соціальної адаптації та інтеграції у суспільне життя дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку; 
•    системну співпрацю з дошкільними та загальноосвітніми навчальними закладами міста, щодо організації навчання, виховання та корекційно-розвиткової роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби з урахуванням висновків та рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації; 
•    індивідуальну педагогічну допомогу дітям та організацію корекційно-розвиткових занять з тими, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, насамперед зі складними та тяжкими вадами; 
•    постійну психолого-педагогічну підтримку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в умовах інклюзивного (інтегрованого) навчання, за індивідуальною формою в домашніх умовах; 
•    надання методичної допомоги педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів з питань інклюзивного (інтегрованого) навчання та створення оптимальних умов для реалізації потенційних можливостей, розвитку здібностей, обдарувань, здобуття якісної освіти дітьми з особливими освітніми потребами;
•    залучення батьків (осіб, які їх замінюють) до участі  в корекційно-розвитковому процесі щодо розвитку і виховання їхніх дітей; 
•    облік, систематизацію та аналіз даних про кількість дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, за освітніми потребами з урахуванням видів порушень в регіоні з метою надання пропозицій органам управління освітою щодо створення належних умов та  вжиття заходів для реалізації права таких дітей на здобуття освіти, забезпечення її гнучкості та різноманітності за місцем проживання; 
•    просвітницьку діяльність серед населення в цілях профілактики виникнення порушень у психічному розвитку дітей, труднощів у навчанні та формуванні особистості; 
•    участь у складанні індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (спільно з лікарсько-консультаційними  комісіями закладів охорони здоров’я); 
•    співпрацю з шкільними психолого-медико-педагогічними комісіями спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів).

 
-    Первинне консультування батьків (осіб, які їх замінюють) щодо особливостей розвитку їхніх дітей відбувається з їх власної ініціативи і здійснюється консультантом відповідної фахової спеціалізації. У разі необхідності поглибленого психолого-педагогічного вивчення дитини на засіданні психолого-медико-педагогічної консультації їм надається "Картка стану здоров’я і розвитку дитини".
    Жодна дитина не може бути обстежена на діагностичному засіданні в ПМПК без даних попереднього вивчення її різними фахівцями медичного і психолого-педагогічного профілю, які фіксуються у "Картці стану здоров'я і розвитку дитини. Якщо дитина не відвідувала навчальний заклад психологічне, педагогічне й логопедичне обстеження може бути здійснене фахівцями консультації на  спеціальних заняттях.
-    Ініціювати проходження такого обстеження можуть практичні психологи, логопеди, соціальні педагоги, вихователі дошкільних навчальних закладів, вчителі шкіл та інші педагогічні працівники. Обстеження відбувається тільки за письмовою згодою батьків.
-    Психолого-педагогічне вивчення дитини в психолого-медико-педагогічних консультаціях здійснюється тільки в присутності батьків або осіб, які їх замінюють, за наявності таких документів:

•    паспортів батьків (або їх ксерокопії);
•    свідоцтва про народження дитини (або ксерокопії);
•    заповненої фахівцями медичного і психолого-педагогічного профілю спеціалістами "Картки стану здоров’я і розвитку дитини";
•     письмової згоди батьків або осіб, які їх замінюють, щодо надання дозволу на обробку персональних даних дитини, отриманих в процесі психолого-педагогічного вивчення.
•    зошитів з рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнків;
•    документів про додаткові обстеження дитини (якщо такі є);
•    попереднього витягу з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації (якщо такий є);
•    "Історії розвитку дитини" (форма 112/о, затверджена наказом МОЗ України від 27.12.99 № 302 "Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях)");
•    "Індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда", затвердженої наказом МОЗ України від 08.10.2007 № 623 "Про затвердження форм індивідуальної програми реабілітації інваліда, дитини-інваліда та Порядку їх складання", зареєстрованим в Міністерстві юстиції 19.10.2007 за № 1197/14464, якщо дитина інвалід.

-    На підставі результатів психолого-педагогічного вивчення дитини фахівцями психолого-медико-педагогічної консультації формулюється висновок про особливості її розвитку та приймається колегіальне рішення про надання батькам (особам, які їх замінюють) рекомендацій щодо програми, форм і методів навчання (виховання) та здійснення корекційно-розвиткової роботи, соціально-трудової реабілітації.
-    Батькам або особам, які їх замінюють, надається витяг з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації з відповідним висновком та рекомендаціями.
-    Висновок міської консультації має рекомендаційний характер,  остаточне рішення щодо навчально-виховного процесу та корекційно-розвиткової роботи з дітьми приймають батьки (особи, які їх замінюють). Висновок ПМПК є підставою для направлення дітей відділом освіти до загальноосвітніх навчальних закладів, класів (груп) з інклюзивним (інтегрованим) навчанням, спеціальних дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням побажань батьків (осіб, які їх замінюють).

 

 

Влаштування дитини до спеціального закладу освіти відбувається за рекомендаціями ПМПК та бажанням батьків

Документи на дитину про влаштування у спеціальний загальноосвітній заклад:

1. Довідка з місця проживання
2. Довідка з місця роботи батьків
3. Довідка про стан сім’ї
   - якщо розлучені – свідоцтво про розлучення
   - довідка, що мати – одиночка
   - свідоцтво про смерть
4. Медична картка, картка щеплень
5. Документ про освіту, для дітей шкільного віку : особова справа, табель успішності, характеристика
6. Свідоцтво про народження
7. Копія чорнобильського посвідчення
8. Копія посвідчення інвалідності
9. Витяг з протоколу ПМПК
10. Путівка - видається у Головному управління освіти і науки Київської ОДА, вул. Хрещатик, 6, поверх 6, к.606
11. Довідка із санстанції (3дні)
12. Клопотання   відділу освіти про влаштування до інтернатного закладу 
13. Ідентифікаційний код
14. Акт обстеження житлово-побутових умов - депутат, сільська рада
15. Заява батьків - пишеться у Головному управління освіти і науки Київської ОДА, вул. Хрещатик, 6, поверх 6, к.606

 

Діагностичне обстеження ПМПК

    На діагностичне колегіальне засідання районної ПМПК батьки (або особа, яка замінює батьків) повинні мати необхідні документи:
1. «Картка стану здоров'я і розвитку дитини»

2. Епікризи, медичні довідки.
3. Зошити з математики та письма, малюнки.
4. Якщо дитина навчалась у спеціальній школі, обов'язковим є витяг із протоколу засідання шкільної ПМПК з характеристикою пізнавальної діяльності дитини та рекомендаціями щодо подальшого її навчання.
5. Заява батьків про обстеження дитини на районній ПМПК.

Увага! Запис на проходження діагностичного засідання в районній психолого-медико-педагогічній консультації попередній.

    Після проходження дитиною діагностичного обстеження на ПМПК видається витяг, який зберігається в особовій справі дитини у закладі, де дитина перебуває, або на руках, якщо дитина перебуває вдома.

 

Презентація "Іванківська районна психолого-медико-педагогічна консультація" [2.22 Mb]



 | 14.11.2017 | Переглядів: 27 | Коментарів: 0 | детальніше

ГРАФІК засідань районної психолого-медико-педагогічної консультації на 2017-2018 навчальний рік


Категорія: ПМПК

Час проведення

Навчально-виховні заходи

серпень – початок вересня

 

 

 

 

за тиждень до проведення  кожного засідання

Впровадження в ЗНЗ інклюзивного навчання для дітей за заявами батьків та рекомендаціями ПМПК  рекомендованими навчальними програми;

Оформлення документації на ПМПК;

Проведення попередньої консультації спеціалістами ПМПК

Листопад 2017 року

(протягом року за потребою)

Травень 2018 року

Засідання районної ПМПК (в приміщені Іванківського ЦДЮТ) 

 

Червень, 2018

Засідання районної ПМПК щодо створення логопедичних груп в

ДНЗ №1 «Сонечко» та ДНЗ №5 «Іванко»

Травень, 2018

 

Червень, 2018

 

 

Протягом року

Оформлення  аналітичної та статистичної  звітної документації за навчальний рік;

 Планування роботи ПМПК на навчальний рік  та складання графіку роботи;

Консультації  щодо направлення  дітей  на навчання до спеціальних закладів освіти (за бажанням батьків)

Другий вівторок  кожного місяця

Консультації для батьків з питань направлення на засідання обласної та районної  ПМПК (згідно графіка)



 | 14.11.2017 | Переглядів: 23 | Коментарів: 0 | детальніше

Інформація про діяльність Іванківської районної психолого-медико-педагогічної консультації


Категорія: ПМПК

        На сучасному етапі розвитку нашої держави проблеми освіти дітей з психофізичними вадами є надзвичайно актуальними.
        Система порушення психофізичних функцій вимагає раннього діагностичного і корекційно-розвивального втручання. Без такої психолого-педагогічної допомоги подальше навчання та соціально-трудова адаптація дитини стають мало ефективними.

Завдання районної ПМПК
        Районним ПМПК надається право здійснювати діагностичне обстеження дітей з психофізичними вадами, що підтверджено відповідними медичними діагнозами. Таке засідання може відбуватися за умови участі у ньому представника Київської обласної психолого-медико-педагогічно консультації.
        Для дослідження розумового розвитку дітей молодшого шкільного віку на діагностичних засіданнях використовується уніфікована експрес-методика, розроблена українськими вченими-дефектологами Н.М.Стадненко, Т.Д.Ілляшенко, А.Г.Обухівською «Методика діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку молодших школярів та старших дошкільників». Ця методика дає можливість в умовах ПМПК не тільки розмежувати дітей за станом розумового розвитку , але й прогнозувати подальшу їх перспективу. В ній передбачено якісно-кількісне вивчення психічного розвитку дітей, відпрацьовані сталі інструкції, різні міри допомоги, дається характеристика складових діяльності, визначені вікові межі використання методики. Все це забезпечує кваліфіковану діагностику в умовах консультації.
        На основі даних обстеження дитини робиться висновок про характер відхилень у її розвитку, приймається колегіальне рішення про форму організації корекційного навчання, виховання і лікування дитини з урахуванням її психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей; при необхідності даються рекомендації щодо реабілітації, соціальної та трудової адаптації дітей.
        У разі, якщо остаточний діагноз може бути встановлений лише в процесі навчання, ПМПК дає рекомендацію про направлення дитини до відповідного навчального закладу на пробне навчання терміном на один навчальний рік і стежить за динамікою її розвитку з наступним переглядом попереднього діагнозу.
        Велика увага в діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій приділяється консультативній і просвітницькій роботі. Завдяки повному складу штатних працівників ПМПК, до яких входять різні фахівці (дефектологи різної спеціалізації, психологи та лікарі), та постійному місцю і режиму їх роботи, в ПМПК можна отримати фахову допомогу з усіх проблем у розвитку дітей.
        Одним з напрямків роботи ПМПК є консультативно-методична допомога сім’ям, які виховують дитину з психофізичними порушеннями. Батьки мають право вибирати, де буде навчатись їхня дитина. А щоб прийняти правильне рішення, їм потрібно проконсультуватись зі спеціалістами і прислухатись до їх рекомендацій. Лише за умови правильного вибору батьків та спільної, добре організованої роботи фахівців, відкриваються широкі можливості для розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
        Важливою функцією ПМПК є консультативно-корекційно-розвиткова, коли, працюючи з дитиною на спільних заняттях у присутності батьків, фахівці залучають їх до активної співпраці, навчають способів закріплення досягнутих здобутків у домашніх умовах.
        Висновок ПМПК – документ подвійного значення: з’ясовує рівень розвитку дитини і одночасно є підставою для направлення дитини в спеціальний загальноосвітній навчальний (дошкільний чи шкільний) заклад системи освіти, а при встановленні інвалідності – в заклад соціального захисту (дитячі будинки-інтернати відповідного профілю, реабілітаційні центри). Це законодавчо закріплено в законах України “Про загальну та середню освіту” (ст. 18, п. 6), “Про дошкільну освіту” (ст..32, п. 4).


 | 13.11.2009 | Переглядів: 2359 | Коментарів: 2 | детальніше

КАРТКА СТАНУ ЗДОРОВ’Я І РОЗВИТКУ ДИТИНИ (дані попереднього обстеження)


Категорія: ПМПК

Завантажити: kartka-stanu-zdorovya-i-rozvitku-ditini.doc [42 Kb]


 | 13.11.2009 | Переглядів: 3062 | Коментарів: 0 | детальніше

Персональний склад районної психолого-медико-педагогічної консультації


Категорія: ПМПК

Завідувач районної ПМПК:
Леляк Людмила Анатоліївна - практичний психолог з питань девіантної поведінки у дітей.

Консультанти:
Ганжа Катерина Ільїнічна - лікар – психіат;
Правдива Олена Анатоліївна - практичний психолог з питань інтелектуального розвитку;
Тарасенко Наталія Анатоліївна - учитель – дефектолог, логопед;
Чернігівська Людмила Володимирівна - учитель – дефектолог, олігофренопедаг.






 | 13.11.2009 | Переглядів: 1362 | Коментарів: 0 | детальніше

Методичні рекомендації для вчителів початкової школи, які працюють з дітьми із затримкою психічного розвитку


Категорія: ПМПК

        З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти та враховуючі індивідуальні освітні потреби дітей із затримкою психічного розвитку рекомендуємо:
        1. Залучати дітей зазначеної категорії до позакласної та позаурочної навчально-виховної діяльності, гурткової роботи.
        2. Навчально-виховний процес спрямовувати на вироблення у дітей життєво необхідних умінь і навичок, формування трудового досвіду, який потім можна застосувати у самостійному житті.
        3. На заняттях створювати атмосферу довіри, позитивного емоційного контакту між всіма учасниками навчально-виховного процесу.
        4. Використовувати різноманітні методи і прийоми з метою корекції та компенсації недоліків психофізичного розвитку, дотримуватись дидактичних принципів навчання.
        5. При навчанні обов’язково використовувати наочність, об’ємні предмети, муляжі, опорні схеми.
        6. Проводити систематично бесіди, консультації , збори , лекції з батьками даної категорії дітей.


 | 13.11.2009 | Переглядів: 1939 | Коментарів: 0 | детальніше