Меню

Пошук

Опитування

Оцініть сайт

   
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Корисні посилання





















Поради вчителям ЗОШ, які навчають у своїх класах дітей з порушенням інтелекту (з легкою розумовою відсталістю)


Категорія: ПМПК

        1. Підготувати дітей класу до того, що поряд із ними навчатиметься учень з особливими освітніми проблемами:
• Створити в класі демократичне середовище, налагоджувати між учнями дружні стосунки, щоб розумово відсталі діти почувалися себе членами колективу;
• Привчати здорових дітей допомагати ( в разі потреби) опікувати розумово відсталих однолітків;
• Присікти зневажливе ставлення до дітей з обмеженими можливостями.
        2. Перед прийомом до класу дитини з легкою розумовою відсталістю детально ознайомитися з його анамнестичними даними. З цією метою поспілкуватися з батьками дитини; вивчити медичні довідки; усвідомити, в чому полягає першопричина ( пологова чи післяпологова травма, хвороба в ранній період, вплив медикаментів тощо)
        3. Вивчити спеціальну медичну та педагогічну (дефектологічну) літературу з метою з’ясування впливу ушкоджень (пологові травми, хвороби, психічні захворювання тощо) на процеси навчання та розвитку.
Детально вивчити особливості розвитку психічних процесів дитини з легкою розумовою відсталістю ( стан пам’яті, уваги. Мислення, темп роботи, працездатність, прояви поведінки, стан емоційно-вольової сфери тощо)
        4. Ознайомитися з сучасними педагогічними підходами і методиками, які застосовуються у спеціальних школах під час навчання дітей з легкою розумовою відсталістю. Необхідно в школі мати навчальні програми ( відповідного класу). Щоб мати уявлення, якими завданнями вміннями та навичками мають оволодіти розумово відсталі діти на кінець навчального року.
        5. На кожну дитину з обмеженими можливостями необхідно скласти індивідуальний навчальний план (враховуючи складність дефекту)
        6. Знаючи специфічні особливості психічних процесів розумово відсталих дітей, коригувати їх у процесі навчання; враховувати під час навчання; враховувати під час планування діяльності.
• Розумово відсталі діти зазвичай мають слабку пам’ять , тому матеріал треба подавати невеликими «дозами» і звертати увагу на багаторазове повторення вивченого матеріалу. З цією метою урізноманітнювати прийоми і види робіт на закріплення вивченого матеріалу, застосовувати дидактичні ігри і лише після засвоєння цього матеріалу давати складніший новий матеріал.
• У розумово відсталих дітей порушено активну увагу. Треба застосовувати наочний матеріал для її активізації, чергувати види діяльності (більш складні завдання чергувати з легшими).
• У розумово відсталих дітей переважає конкретно-наочне мислення. На нього й треба спиратися у складанні навчального матеріалу. Для цього слід застосовувати зрозумілу яскраву наочність (предметні картинки, рахунковий матеріал, малюнок-схему до задачі тощо.)
• Діти з легкою розумовою відсталістю мають знижені темп роботи та працездатності. Значить, для них необхідно зменшити обсяг завдань та їх кількість. А складність має бути доступною. Для цього дітям можна давати індивідуальні картки із завданням відповідної складності та перфокарти, в які треба лише вставити відповідну орфограму або числову відповідь ( і зовсім немає необхідності переписувати це завдання в зошит, якщо дитина має слабкі чи недостатні навички письма)
• Діти з легкою розумовою відсталістю зазвичай не мають достатніх навичок самостійної роботи. Потрібен постійний контроль за виконанням ними завдання (щоб вони не втрачали уваги та напряму діяльності)
• Діти з обмеженими розумовими можливостями потребують неодноразового повторення вчителем інструкції щодо виконання того чи іншого завдання. Тому вчитель має переконатися, як і наскільки точно учень зрозумів, чого від нього вимагають, і лише після цього дозволити виконати завдання. В разі потреби, слід дати учневі додаткові пояснення щодо виконання завдання.
• Уміти підтримувати в дитини впевненість у своїх силах, прагнення до пізнавальної діяльності; запобігати різним змінам у психічній діяльності, поведінці та загальному стані дитини та адекватно реагувати на них.


 | 13.11.2009 | Переглядів: 3717 | Коментарів: 0 | детальніше

Для вчителів, які працюють з дітьми з відставанням в інтелектуальному розвитку (легка розумова відсталість)


Категорія: ПМПК

        Інклюзивне навчання передбачає спільне перебування дітей з різними порушеннями дітей психофізичного розвитку з їхніми здоровими однолітками. Навчальний процес тут здійснюється диференційовано за індивідуальними програмами, посильними для дітей, і за умов кваліфікованої спеціальної корекційної допомоги.
        Поради вчителям ЗОШ для успішної роботи з дітьми, які мають особливі потреби
        Учитель повинен оволодіти необхідними знаннями та навичками:
• Ознайомитися з анамнезом, мати уяву про основні види порушень психофізичного розвитку дитини
• Вивчити стан уваги. Стомлюваності, темп роботи кожної дитини
• Враховувати стан слуху, зору, особливості моторики та загального фізичного розвитку учня
• Навчитися спостерігати за дітьми та оцінити їх розвиток під час занять
• Закінчувати заняття, коли діти втомилися чи неуважні
• Навчитись адаптувати навчальні плани, методики, матеріали та середовище до специфічних потреб дітей
• Створити оптимальні умови для спілкування, сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми і формуванню колективу.
• Формувати у дітей досвід стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища.
• Ставитися з повагою до дітей та їхніх батьків.


 | 13.11.2009 | Переглядів: 1501 | Коментарів: 0 | детальніше

ГРАФІК засідань районної психолого-медико-педагогічної консультації на 2009-2010 навчальний рік


Категорія: ПМПК

Час проведення

Навчально-виховні заходи

серпень – початок вересня

Оформлення індивідуальної форми навчання

17 вересня 2009 року
26 січня 2010 року
18 травня 2010 року

Засідання районної ПМПК (Іванківський районний ліцей в приміщенні психологічної служби, консультації ПМПК)

Протягом року згідно запитів

ДНЗ №1 “Сонечко”;
ДНЗ №5 “Іванко”;
Іванківська ЗОШ І-ІІІ ст. №1

травень-червень

Оформлення звітної документації; підготовка річного звіту в районне управління; складання плану роботи на навчальний рік; оформлення документів на дітей з особливими потребами в школі-інтернаті (за бажанням батьків)



ПЛАН РОБОТИ психолого-медико-педагогічної консультації Іванківського району Київської області на 2009/2010 навчальний рік
Завантажити: plan-roboti-rajonnoyi-pmpk-na-2009-10-n.r..doc [41 Kb]


 | 13.11.2009 | Переглядів: 1149 | Коментарів: 0 | детальніше

Перелік документів, які подаються на засідання районної психолого-медико-педагогічної консультації


Категорія: ПМПК

        1.Свідоцтво про народження дитини
        2. Картка стану здоров’я і розвитку дитини
• розгорнуті відповіді на п. 1-7 розділу "Загальні відомості про дитину";
• повний опис п. 1-8 розділу медичних висновків. У цьому розділі кожен лікар завіряє підпис особистою печаткою.
• розгорнуті дані логопедичного, результати психологічного обстеження та розгорнуту характеристику із загальноосвітнього навчального закладу (з основних навчальних предметів) чи дошкільного навчального закладу, у якому перебуває дитина. Класний керівник (вихователь) завіряє підпис печаткою закладу та вказує дату написання характеристики
        3. Амбулаторна медична картка;
        4. Якщо дитина тривалий час перебуває на обліку у лікарні або лікувалась у стаціонарі, потрібно мати виписку (епікриз) з установи, де лікувалась дитина;
        5. При собі мати попередній витяг з протоколу діагностичного засідання районною ПМПК ( якщо дитина обстежувалась раніше).
        6. Обстеження дітей і підлітків здійснюється лише у присутності батьків, або осіб, які їх замінюють, за заявою батьків в присутності представника закладу освіти, спеціаліста відділу освіти; (паспорт батьків);
        7. Зошити з рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнків;
        Отримати більш детальну інформацію про діагностичні засідання районної ПМПК та записати дитину на обстеження можна за номером телефону: 5–14-05.


 | 13.11.2009 | Переглядів: 1420 | Коментарів: 0 | детальніше

Учнівське самоврядування


Категорія: Самоврядування

      У 2009-2010 навчальному році дитяче самоврядування в районі координує Зайченко Наталія Василівна (на базі ЦДЮТ). Роботою учнівського самоврядування охоплено 2356 учнів. У закладах діють різні системи самоврядування та обрані виховні проблеми, над якими працюють педагогічні та учнівські колективи.

      Через Президентську республіку здійснюється самоврядування в Іванківському районному ліцеї, Іванківській ЗОШ І-ІІІ ст. №2, Мусійківській, Обуховицькій, Олізарівській ЗОШ І-ІІІ ст., Горностайпільському, Сукачівському, Феневицькому НВО, Жміївській та Руднє-Тальській ЗОШ І-ІІ ст.

      У Кухарівській школі діє дитяча організація „Країна Дивосвіт”, у Розважівській – „Тризубці”, у Прибірському НВО – „Сузір’я”, у Макарівській школі – „Веселка”.

      У Іванківській ЗОШ І-ІІІ ст. №1, Шпилівській та Запрудській школах - учнівські комітети.

      У зв’язку з малою кількістю дітей виникають проблеми по організації учнівського самоврядування в школах І-ІІ ст. Але і в таких закладах діють учнівські товариства. Це Блідчанська , Варівська, Кропивнянська, Оливська, Оранська, Страхоліська, Термахівська школи.

      Протягом минулого навчального року були проведені такі заходи:
- тренінг „Життєві перспективи”;
- до Дня Перемоги проведені урочистості за участю представників батьківських рад, старшокласників та ветеранів Великої Вітчизняної війни;
- спільні засідання з головами батьківських рад, рад старшокласників та вчителів ( три рази на рік).
- навчання лідерів учнівського самоврядування на базі ЦДЮТ на теми „Розвиток лідерських та організаторських здібностей”, „Шкільна родина – зробимо її щасливою”, круглий стіл „Учнівське самоврядування. Досвід. Проблеми”;

      Також взяли участь в дитячих конкурсах, акціях, фестивалях та педагогічних і методичних конкурсах, а саме на кращий навчально-методичний матеріал туристсько-краєзнавчої тематики та на кращий навчально-методичний матеріал „З досвіду роботи учнівського самоврядування”.

      На базі Центру творчості та на базі шкіл району діють гуртки самоврядування: „Лідер” (ЦДЮТ), „Ерудит”(ліцей), „Милосердя” (Іванківські школи, Розважівська, Мусійківська, Запрудська школи); створені проекти „Скажемо палінню – ні!”, „Молодь сьогодення – за здорове майбутнє”.

      Протягом 2008-2009 н.р. проводилися методичні об’єднання на теми:
- Педагогічна взаємодія класного керівника та учнівського колективу в розвитку самоврядування;
- Інноваційно-педагогічні напрями роботи з обдарованими дітьми, дітьми з девіантною поведінкою в системі виховної роботи;
- Роль керівника творчого об’єднання в розвитку та самореалізації особистості.
Семінари-практикуми:
- презентація системи роботи учнівської організації ( на базі Розважівської ЗОШ);
- президентська республіка – школа демократії ( на базі ліцею);
- формування духовних та морально-етичних цінностей особистості (на базі ЦДЮТ).
Наради:
- роль учнівського самоврядування у формування творчої, працелюбної особистості;
- творча співпраця школи та Центру творчості у формуванні ціннісних якостей та високої моралі.
У березні 2007 року створена асоціація батьківської громадськості, яку очолює Матюшок Ірина Леонідівна. Батьківська громадськість бере участь в методичних об’єднаннях, нарадах, круглих столах, тренінгах, сприяє покращенню просвітницької, виховної роботи, вихованню патріотизму, любові до батьків, поваги до вчителів.

      Але разом з тим існують деякі проблеми:
- необхідна інформаційно-методична база (недостатня кількість методичної літератури, єдиних технологій, алгоритмів, які кожен колектив міг би творчо адаптувати відповідно до своїх умов, бажань та можливостей;
- для створення системи учнівського самоврядування потрібні педагоги, які б глибоко займалися цим питанням;
- система учнівського самоврядування передбачає надійну інформаційну, методичну та практичну підготовку. Необхідні курси підвищення кваліфікації, тренінги, семінари для координаторів шкільних парламентів та рад дітей.

      Щоб вирішити ці проблеми, потрібно переглянути традиційні погляди на учнівське самоврядування. Задля цього необхідна активізація діяльності районних органів самоврядування дітей і молоді, педагогічного, батьківського колективів та гілок влади всіх рівнів. Зробити це можна, об’єднавши зусилля працівників освіти, батьків та лідерів учнівського самоврядування.


 | 04.11.2009 | Переглядів: 4289 | Коментарів: 0 | детальніше