Відділ освіти Іванківської РДА > Для вчителів трудового навчання > Організація освітнього процесу з трудового навчання (технологій) в умовах дистанційного навчання

Організація освітнього процесу з трудового навчання (технологій) в умовах дистанційного навчання


10.04.2021. Автор: Дмитрій

Олена Сацюк,

завідувач відділу трудового навчання та технологій

КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти

педагогічних кадрів»

 

     Для організації освітнього процесу з трудового навчання (технологій) в умовах дистанційного навчання в період карантинних заходів насамперед пропонуємо скористатися методичними рекомендаціями, поданими у листах МОН від 23.03.2020 № 1/9-173; від 16.04.2020 № 1/9-213, а також методичними рекомендаціями «Організація дистанційного навчання в школі» (авт. А. Лотоцька, А. Пасічник), розробленими за підтримки МОН (https://cutt.ly/MynTayc).

     Для успішної реалізаціїї змісту навчальної програми з трудового навчання (технологій) рекомендуємо здійснити ущільнення програмового матеріалу такими способами:

  1. Самостійно спланувати виконання навчальних програм «Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи» (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 та «Технології. 10-11 класи (рівень стандарту)», затвердженої наказом МОН України від 23.10.2017 №1407.
  2. Ущільнити кількість годин на опанування поточного та наступного проєктів. Кількість годин на виконання проєктів може бути змінено за рахунок використання резерву часу.
  3. Організувати дистанційне навчання учнів відповідно до календарно-тематичного планування предмета на II семестр поточного навчального року.
  4. Рекомендувати учням спростити конструкцію та технологію виготовлення об’єктів проєктно-технологічної діяльності.
  5. Зменшити кількість технологій на їх виготовлення (основну та додаткові).
  6. Консультації стосовно процесу роботи над всіма проєктами у кожному класі (мінімаркетингові дослідження, зображення виробів: малюнок, ескіз, кресленик, схема, технологічні особливості їх виготовлення тощо) організовувати та проводити з використанням інтернет-ресурсів, що дозволяють забезпечити індивідуалізацію і диференціацію навчання.
  7. Для організації дистанційного навчання використовувати:

- навчальну та методичну літературу з трудового навчання (технологій), рекомендовану МОН, зазначену в «Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України», що розміщений на офіційних сайтах Міністерства, Інституту модернізації змісту освіти URL ;

- різні освітні вебресурси та онлайн-платформи, віртуальні класні кімнати, мультимедійні матеріали, навчальні відеофільми, відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів; інтерактивні вправи, «віртуальні дошки».

     В умовах нового формату освітньої діяльності в Україні рекомендуємо вчителям вдосконалювати свої цифрові компетентності. Актуальною формою навчання можуть стати записи відео з всеукраїнської онлайн-конференції вчителів трудового навчання з наступних тем:

  1. Нормативне та методичне забезпечення вчителя технологій Нової української школи.
  2. Методичні аспекти організації та проведення занять з трудового навчання у дистанційному форматі.
  3. Віртуальна дошка Padlet як інструмент візуалізації навчального матеріалу та організації співпраці.
  4. Власна публікація педагога-технолога – секрети професійного успіху.
  5. Доповнена реальність на заняттях з кулінарії в дистанційному трудовому навчанні.
  6. Екотренди сучасної технологічної освіти.
  7. Лепбук як сучаснийдидактичний засіб компетентнісного розвитку здобувачів освіти.
  8. Навчальне відео – від контент-плану до реалізації в технологічній освіті.
  9. Розвиток проєктно-технологічної компетентності здобувачів освіти.
  10. Сугестивна технологія в контексті дистанційного викладання трудового навчання.
  11. Сучасне ресурсне забезпечення шкільної майстерні запорука якісної трудової підготовки здобувачів освіти.
  12. Сучасні тенденції ручної деревообробки.
  13. Теоретико методичні аспекти використання гудзиків у проєктній діяльності здобувачів освіти Нової української школи.
  14. Хендбук сучасного уроку технологій.
  15. Шляхи подолання емоційного вигорання педагога в кризових умовах.
  16. Створення навчального відеоконтенту.

     Корисні покликання для дистанційного навчання:

1) Електронні версії підручників:

1.1. Офіційний сайт Інституту модернізації змісту освіти.

1.2. Віртуальний кабінет відділу трудового навчання КНЗ КОР «КОІПОПК».

2) Відеоматеріали:

2.1. Платформи для дистанційного навчання під час карантину, репетиторства, курсів тощо.

2.2. Інструментарій формувального оцінювання вчителя НУШ.

3) Корисні ресурси:

3.1. Трудове навчання в українській школі.

3.2. Всеукраїнський Форум: Технологічна освіта.

3.3. Світ творчості та ідей (лабораторія технологій)

3.4. Освітній проєкт «На урок».

3.5. Трудове навчання. Банк ідей для творчих проєктів. 5-11 класи.

3.6. Територія творчості: Банк ідей та пропозицій для творчих проєктів.

3.7. Трудове, технології, творчість, дизайн.

3.8. ОКТрудовичОК

3.9. Творчество, хобби, рукоделие (handmade).

3.10. Рукоділля всього світу.

3.11. Рукоделие. Мастер-классы, схемы и описание.


Повернутися назад