Відділ освіти Іванківської РДА > Психологічна служба > Інформація про діяльність Іванківської районної психолого-медико-педагогічної консультації

Інформація про діяльність Іванківської районної психолого-медико-педагогічної консультації


13.11.2009. Автор: admin
        На сучасному етапі розвитку нашої держави проблеми освіти дітей з психофізичними вадами є надзвичайно актуальними.
        Система порушення психофізичних функцій вимагає раннього діагностичного і корекційно-розвивального втручання. Без такої психолого-педагогічної допомоги подальше навчання та соціально-трудова адаптація дитини стають мало ефективними.

Завдання районної ПМПК
        Районним ПМПК надається право здійснювати діагностичне обстеження дітей з психофізичними вадами, що підтверджено відповідними медичними діагнозами. Таке засідання може відбуватися за умови участі у ньому представника Київської обласної психолого-медико-педагогічно консультації.
        Для дослідження розумового розвитку дітей молодшого шкільного віку на діагностичних засіданнях використовується уніфікована експрес-методика, розроблена українськими вченими-дефектологами Н.М.Стадненко, Т.Д.Ілляшенко, А.Г.Обухівською «Методика діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку молодших школярів та старших дошкільників». Ця методика дає можливість в умовах ПМПК не тільки розмежувати дітей за станом розумового розвитку , але й прогнозувати подальшу їх перспективу. В ній передбачено якісно-кількісне вивчення психічного розвитку дітей, відпрацьовані сталі інструкції, різні міри допомоги, дається характеристика складових діяльності, визначені вікові межі використання методики. Все це забезпечує кваліфіковану діагностику в умовах консультації.
        На основі даних обстеження дитини робиться висновок про характер відхилень у її розвитку, приймається колегіальне рішення про форму організації корекційного навчання, виховання і лікування дитини з урахуванням її психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей; при необхідності даються рекомендації щодо реабілітації, соціальної та трудової адаптації дітей.
        У разі, якщо остаточний діагноз може бути встановлений лише в процесі навчання, ПМПК дає рекомендацію про направлення дитини до відповідного навчального закладу на пробне навчання терміном на один навчальний рік і стежить за динамікою її розвитку з наступним переглядом попереднього діагнозу.
        Велика увага в діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій приділяється консультативній і просвітницькій роботі. Завдяки повному складу штатних працівників ПМПК, до яких входять різні фахівці (дефектологи різної спеціалізації, психологи та лікарі), та постійному місцю і режиму їх роботи, в ПМПК можна отримати фахову допомогу з усіх проблем у розвитку дітей.
        Одним з напрямків роботи ПМПК є консультативно-методична допомога сім’ям, які виховують дитину з психофізичними порушеннями. Батьки мають право вибирати, де буде навчатись їхня дитина. А щоб прийняти правильне рішення, їм потрібно проконсультуватись зі спеціалістами і прислухатись до їх рекомендацій. Лише за умови правильного вибору батьків та спільної, добре організованої роботи фахівців, відкриваються широкі можливості для розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
        Важливою функцією ПМПК є консультативно-корекційно-розвиткова, коли, працюючи з дитиною на спільних заняттях у присутності батьків, фахівці залучають їх до активної співпраці, навчають способів закріплення досягнутих здобутків у домашніх умовах.
        Висновок ПМПК – документ подвійного значення: з’ясовує рівень розвитку дитини і одночасно є підставою для направлення дитини в спеціальний загальноосвітній навчальний (дошкільний чи шкільний) заклад системи освіти, а при встановленні інвалідності – в заклад соціального захисту (дитячі будинки-інтернати відповідного профілю, реабілітаційні центри). Це законодавчо закріплено в законах України “Про загальну та середню освіту” (ст. 18, п. 6), “Про дошкільну освіту” (ст..32, п. 4).

Повернутися назад