Відділ освіти Іванківської РДА > Новини та інформація > Організація дистанційного навчання з Української мови, Української літератури, Зарубіжної літератури, Англійської мови

Організація дистанційного навчання з Української мови, Української літератури, Зарубіжної літератури, Англійської мови


18.01.2021. Автор: Дмитрій

     Організація навчання учнів з української мови. У зв’язку з тимчасовим призупиненням освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, з метою виконання навчальної програми з української мови, створення умов для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учнів засобами технологій дистанційного навчання рекомендуємо:

  1. Організувати дистанційне навчання учнів відповідно до навчальної програми з предмета і календарно-тематичного планування.
  2. Здійснювати навчання предмета шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій дистанційного навчання.
  3. Для вивчення тем із української мови підібрати творчі завдання для учнів, подані у підручниках, відповідно до теми кожного уроку з метою реалізації змістових компонентів, представлених чотирма наскрізними лініями: мовною, мовленнєвою, діяльнісною й соціокультурною, що дають змогу комплексно реалізувати завдання мовної освіти.
  4. Передбачити виконання учнями диференційованих завдань, роботу з різними джерелами інформації.
  5. Перевірку мовних знань і вмінь здійснювати переважно за допомогою тестових завдань, розроблених учителем залежно від змісту матеріалу, що вивчається.
  6. Скоротити обсяг теоретичного матеріалу з мови на користь практичної діяльності, цим самим збільшити можливості для формування предметних і ключових компетентностей.
  7. Для отримання зворотного зв’язку із учнями використовувати електронну пошту, онлайн-тестування тощо, для забезпечення дистанційного навчання учнів використовувати власні вебресурси або вебресурс закладу освіти.
  8. Організувати надання індивідуальних консультацій за допомогою відеозв’язку, чату.
  9. Для організації дистанційного навчання використовувати:

- навчальну та методичну літературу з української мови і літератури, рекомендовану МОН, зазначену в «Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України», що розміщений на офіційних сайтах Міністерства, Інституту модернізації змісту освіти, інформаційній системі КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломноїосвіти педагогічних кадрів» «Нормативно-правове і навчально-методичне забезпечення освітнього процесу».

URL: https://base.kristti.com.ua/?page_id=7608

URL: https://goo.su/0ZYJ

- різні освітні вебресурси та онлайн-платформи, віртуальні класні кімнати, мультимедійні матеріали, навчальні відеофільми, відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів тощо; інтерактивні вправи, «віртуальні дошки» тощо.

     Корисні покликання для дистанційного навчання, підготовки до ЗНО:

Відеоматеріали:

URL: https://goo.su/0Zyj

URL:https://www.youtube.com/watch?v=E1vf1Q8xObc

URL: https://www.youtube.com/watch?v=QGQRjUp814k

URL: https://www.youtube.com/watch?v=scxXULoy4Gk

URL: https://www.youtube.com/watch?v=xbQZYZJz9_0

Український лінгвістичний портал. URL: http://lcorp.ulif.org.ua/ dictua/

Підготовка до ЗНО з української мови і літератури - онлайн уроки. URL: https://goo.su/0zyj

Інтерактивні вправи з української мови.

URL: https://learningapps.org/index.php?category=100&s=

IXL-персональне навчання. URL: https://www.ixl.com/

 

     Організація навчання учнів з української літератури. У зв’язку з тимчасовим призупиненням освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, з метою виконання навчальної програми з української літератури, створення умов для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учнів засобами технологій дистанційного навчання рекомендуємо:

  1. Організувати дистанційне навчання учнів відповідно до навчальної програми з предмета і календарно-тематичного планування.
  2. Здійснювати навчання предмета шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій дистанційного навчання.
  3. Для опрацювання навчального матеріалу із української літера­тури першочергово акцентувати увагу на текстовому вивченні творів.
  4. Перевірку практичних навичок і письмових роздумів над прочитаним у різних стильових формах здійснювати за допомогою тестових завдань, творчих робіт у формі есе, міні-творів щодо розкриття певної проблеми чи образу програмового тексту тощо.
  5. Для отримання зворотного зв’язку із учнями використовувати електронну пошту, онлайн-тестування та ін., для забезпечення дистанційного навчання учнів використовувати власні вебресурси або веб-ресурс закладу освіти.
  6. Організувати надання індивідуальних консультацій за допомогою відеозв’язку, чату.
  7. Для організації дистанційного навчання використовувати:

- навчальну та методичну літературу з української мови і літератури, рекомендовану МОН, зазначена в «Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України», що розміщений на офіційних сайтах Міністерства, Інституту модернізації змісту освіти, інформаційній системі КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломноїосвіти педагогічних кадрів» «Нормативно-правове і навчально-методичне забезпечення освітнього процесу».

URL: https://base.kristti.com.ua/?page_id=7608

URL: https://goo.su/0zYI

- різні освітні вебресурси та онлайн-платформи, віртуальні класні кімнати, мультимедійні матеріали, навчальні відеофільми, відео- та аудіоза­­писи лекцій, семінарів тощо; інтерактивні вправи, «віртуальні дошки» тощо.

     Корисні покликання для дистанційного навчання, підготовки до ЗНО:

Відеоматеріали:

URL: https://www.youtube.com/watch?v=E1vf1Q8xObc

URL: https://www.youtube.com/watch?v=QGQRjUp814k

URL: https://cutt.ly/RapSqYI

URL: https://www.youtube.com/watch?v=scxXULoy4Gk

URL: https://www.youtube.com/watch?v=xbQZYZJz9_0

Підготовка до ЗНО з української мови і літератури, онлайн уроки.

URL: https://goo.su/0zYi

Інтерактивні вправи з української літератури.

URLhttps://goo.su/0zyi

IXL-персональне навчання. URL: https://www.ixl.com/

 

     Організація освітнього процесу із зарубіжної літератури в умовах дистанційного навчання

     Як організовувати освітній процес у період карантину керівництво закладів вирішує самостійно. Навчальний матеріал може бути освоєний за рахунок ущільнення, самостійного опрацювання, засобів дистанційного навчання тощо. Пропонуємо використовувати можливості дистанційної освіти. Учителі створюють тематичні завдання за навчальними програмами відповідно до календарно-тематичного планування та розміщують їх на сайтах шкіл.

     Дистанційне навчання учнів здійснюється завдяки використанню всіх технічних та інформаційних засобів: електронної пошти, соціальних мереж, засобів онлайн зв’язку тощо.

Учні можуть під час карантину безкоштовно користуватися послугами освітньої мережі «Щоденник.ua». Ця Всеукраїнська безкоштовна освітня мережа формує унікальне електронне середовище для вчителів, учнів та їхніх батьків. Проєкт працює за підтримки Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, управлінь освіти.

Учителі, які мають власні блоги та сайти, організовують навчальне спілкування з учнями. Індивідуально надають допомогу учням, які користуються Skype, Viber, тощо.

Учні надають результати своєї роботи (практичні і творчі роботи, реферати, презентації, повідомлення тощо) учителям залежно від умов: відразу після виконання роботи або після закінчення карантину.

     З метою ефективної організації означеної роботи з учнівством у період карантину рекомендуємо добірку інформаційних матеріалів для організаторів виховного процесу. Дані ресурси можна використати для конструювання завдань, перегляду та обговорення у форумах чи в соціальних мережах роликів, мультфільмів, фільмів, проходження тестів, виконання вправ різного спрямування тощо. 

     Надаємо короткий перелік цікавих і корисних ресурсів:

  1. Міністерство освіти і науки України. Офіційний сайт. URL: http://www.mon.gov.ua/
  2. Дистанційне навчання школярів. URL: http://virtualschool.org.ua on-line
  3. Система дистанційної підтримки навчання у школах, ліцеях та гімназіях України. URL: http://disted.edu.vn.ua/
  4. Сайт інструментів самопізнання та планування особистого розвитку. URL: http://hucato.com
  5. Тренування з проходження тестів. URL: http://testportal.org.ua
  6. Портал інтерактивних знань. URL: http://znannya.org
  7. Портал «Учительський журнал онлайн». URL: http://teacherjournal.in.ua/
  8. Портал «Острів знань». URL: http://ostriv.in.ua/
  9. Портал «Словники України» онлайн». URL: http://lcorp.ulif.org.ua/dictua/
  10. Бібліотека української поетики. URL: http://poetyka.uazone.net/
  11. Бібліотека школяра. URL: http://www.ukrtvory.com.ua/
  12. Вікіпедія. Є можливість обрати українську мову. Вільна енциклопедія. URL: http:// uk.wikipedia.org/wiki
  13. Національна бібліотека України імені В.І. Вернадского. URL: http://nbuv.gov.ua/
  14. Розробки уроків. URL: http://www.uroki.net/docrus.htm
  15. Бібліотека світової літератури (оригінали та переклади). URL:  ae-lib.org.ua/
  16. Електронна бібліотека «Джерело» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: ukrlib.com
  17. Бібліотека Українського центру. URL: https://goo.su/0zYe
  18. Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою. URL: http://chl.kiev.ua/cgi-bin/sp/
  19. Методичний портал (електронний каталог аудіо-, відео-, інших навчально-методичних матеріалів). URL: http://metodportal.net/
  20.  Мій кращий урок: сайт Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів [методичні розробки навчальних занять учителів Київщини]. URL: www.bestlessons.at.ua
  21. Онлайн школа «На урок» для учнів. URL:  доступу: https://naurok.ua/

     Освітянською спільнотою вчителів зарубіжної літератури і методистів регіональних методичних служб Київської області створено освітній ресурс «Експрес-уроки зарубіжної літератури». Матеріали підготовлено відповідно до календарно-тематичного планування для 5-11 класів закладів загальної середньої освіти. 

5 клас. URL: https://sites.google.com/site/vpfilolimp/ekspres-uroki-zl/5-klas

6 клас. URL: https://sites.google.com/site/vpfilolimp/ekspres-uroki-zl/6-klas

7 клас. URL: https://sites.google.com/site/vpfilolimp/ekspres-uroki-zl/7-klas

8 клас. URL: https://sites.google.com/site/vpfilolimp/ekspres-uroki-zl/8-klas

9 клас. URL: https://sites.google.com/site/vpfilolimp/ekspres-uroki-zl/9-klas

10 клас. URL: https://sites.google.com/site/vpfilolimp/ekspres-uroki-zl/10-klas

11 клас. URL: https://sites.google.com/site/vpfilolimp/ekspres-uroki-zl/11-klas

URL: https://goo.su/0ZYh

 

     Організація освітнього процесу з англійської мови в умовах дистанційного навчання

     У зв’язку з тимчасовим призупиненням освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, з метою виконання навчальних програм з іноземних мов, рекомендуємо:

1. Внести зміни в календарно-тематичне планування:

- скоротити навчальний час на опрацювання окремих тем;

- скоротити кількість годин, відведених на повторення програмо­вого матеріалу та для узагальнення вивчених тем;

- об’єднати навчальні теми з урахуванням вікових, психолого-фізіологічних особливостей учнів.

2. Організувати самостійне навчання учнів:

- організувати дистанційне навчання учнів відповідно до кален­дарно-тематичного планування з іноземних мов;

- підготувати для самостійного опрацювання учнями списки навчальних вправ і завдань, спрямованих на вивчення, повторення та закріплення навчального матеріалу;

- розмістити завдання для самостійного опрацювання учнями на сайтах закладів загальної середньої освіти;

- підготувати та організувати проведення онлайн уроків (оформ­лені у вигляді окремих файлів навчальні матеріали, демонстраційні матеріали, завдання та вправи);

- за потреби запровадити у закладах загальної середньої освіти онлайн-консультування учнів відповідно до складеного розкладу занять на період обмеження освітнього процесу за допомогою відеозв’язку, онлайн листування;

- пропонувати для опрацювання електронні засоби навчання з іноземних мов;

- використовувати для комунікації з учнями онлайн спільноти, створені в Facebook, Viber, Messenger, Telegram тощо;

- організувати перевірку та оцінювання самостійно виконаних учнями завдань.

     Матеріали з англійської мови для організації дистанційного навчання учнів та для самостійного опрацювання учнями:

     Безкоштовні матеріали тестів від британського видавництва Oxford University Press для підготовки тестових завдань на рівні A2+ , B1 та B2 з Grammar, Vocabulary, Use of English, Listening, Reading та Writing. Кожен тест запропоновано у двох варіантах з ключами та аудіоскрип­тами. Аудіофайли можна завантажити у форматі MP3. Для використання цих матеріалів потрібна попередня реєстрація.

URL: https://goo.su/0zYF

- Безкоштовні тематичні розробки від Міжнародного освітньо-методичного центру Dinternal Education (текти для розвитку навичок читання, тестові завдання з граматики, комунікативні завдання для розвитку навичок письма)

URL: https://cutt.ly/xapSQfU

- Безкоштовні практичні матеріали (рівень В2) для підготовки учнів до ЗНО від видавництва Cambridge University Press

URL: Handbook for B2 First 

URL: https://goo.su/0ZYf

- Практичні ресурси Британської Ради в Україні для навчання учнів початкової школи та 5-6 класів. Детальні розробки уроків з поклика­ннями на флешкартки, аудіо матеріали, відео матеріали тощо. Скори­ставшись пошуком чи алфавітним показником, за даним покликанням можна знайти матеріали до усіх тем, які вивчаються у початковій школі та у 5-6 класі.

URL: https://cutt.ly/japSOcj

- Практичні ресурси Британської Ради в Україні для навчання учнів 7-11 класів. Детальні розробки уроків з покликаннями на флешкартки, аудіо матеріали, відео матеріали тощо. - Скориставшись пошуком чи алфавітним показником, за даним покликанням можна знайти матеріали до усіх тем, які вивчаються у 7-11 класах.

URL: https://cutt.ly/7apSJBW

- Онлайн ресурс Британської Ради для навчання учнів початкової школи. На даному сайті представлено інтерактивні матеріали для розвитку комунікативних навичок учнів 1-4 класів. Матеріал розділено за темами, які вивчаються у початковій школі.

URL: https://goo.su/0zYg

- Онлайн ресурс Британської Ради для навчання учнів 9-11 класів. На даному сайті представлено інтерактивні матеріали для розвитку комунікативних навичок учнів 9-11 класів, а саме: завдання з граматики, підготовка до екзаменів, завдання на розвиток навичок аудіювання, говоріння, читання та письма, країнознавчий матеріал тощо.

URL: https://goo.su/0Zyg

- Онлайн ресурс Британської Ради для навчання учнів 9-11 класів з країнознавства. На даному сайті представлено відеоматеріали та завдання різного типу до кожного відео фрагменту.

URL: https://cutt.ly/eapS1Gl

- Безкоштовний онлайн тест на визначення рівня володіння англійською мовою для учнів 9-11 класів (розроблено Британською Радою).

URL: https://cutt.ly/rapS5YY

- Безкоштовний онлайн ресурс для навчання граматики англійської мови, рівень А1-А2 (розроблено Британською Радою).

URL: https://goo.su/0zyh

- Безкоштовний онлайн ресурс для навчання граматики англійської мови, рівень В1-В2 (розроблено Британською Радою).

URL: https://goo.su/0zYh

- Безкоштовний відео ресурс Британської Ради з країнознавства для учнів 9-11 класів (рівень В1-В2) «Word on the Street», спрямований на розвиток навичок аудіювання, граматики та розширення словникового запасу. Містить інтерактивні завдання після кожного відео фрагменту.

URL: https://cutt.ly/CapDoW9

- Безкоштовний онлайн ресурс Британської Ради з ділової англійської (Business English).

URL: https://cutt.ly/zapDjXG

- Безкоштовний онлайн ресурс Британської Ради для учнів 9-11 класів з країнознавства. Матеріали зібрано та представлено групою професійних молодих блогерів Великої Британії.

URL: https://cutt.ly/EapDEEb

- Граматичні інтерактивні завдання для учнів початкової школи.

URL: https://goo.su/0ZyH

- Безкоштовний онлайн ресурс британського видавництва Macmillan Education для учнів 1-11 класів з теми «Великдень».

URL: https://cutt.ly/RapDAGm

- Macmillan Life Skills: безкоштовні онлайн ресурси для навчання життєвих компетентностей на уроках англійської мови

URL: https://cutt.ly/TapDCGB

- Безкоштовний онлайн тест (рівні А1-В2) для визначення рівня володіння англійською мовою, розроблений британським видавництвом Macmillan Education.

URL: https://cutt.ly/bapD2zg


Повернутися назад