Відділ освіти Іванківської РДА > Новини та інформація > Організація дистанційного навчання в початковій школі

Організація дистанційного навчання в початковій школі


18.01.2021. Автор: Дмитрій

Методичні рекомендації щодо особливостей навчання учнів початкових класів в умовах дистанційного навчання

     З метою неперервності освітнього процесу в школі І ступеня на пе­ріод карантинних заходів, враховуючи вікові та індивідуальні пси­хо­ло­гічні особливості учнів початкових класів в умовах дистан­цій­ного навча­ння, рекомендуємо запроваджувати елементи дистанційного навчання з метою організації самостійної роботи учнів/учениць шляхом застосу­ва­ння технічних та інформаційних засобів: електронної пошти, соціальних мереж, засобів онлайн зв’язку, освітніх онлайн платформ, Інтернет-ресурсів. 

     Для реалізації завдань Державного стандарту початкової освіти та організації дистанційного навчання у період введеного карантину пропонуємо вчителям початкових класів проаналізувати календарно-тематичне планування, визначити теми для вивчення у дистанційному режимі, розробити тематичні завдання в системі онлайн в межах встановленого навантаження.

     Організовуючи дистанційне навчання для школярів початкової школи, варто пам’ятати, що форма, обсяг, структура, зміст завдань вчитель пропонує на власний розсуд.

З метою забезпечення дистанційного навчання варто добирати завдання, що спонукають учнів до роботи з довідковою літературою, мультимедійними програмами та ресурсами мережі «Інтернет».

     Пропонуючи завдання для опрацювання, потрібно вказувати по­ряд­ковий номер сторінки, вправи чи завдання, конкретизувати характер та спосіб його виконання, а також надати учням чіткий інструктаж щодо виконання завдання (прокоментувати виконання завдання в усній, письмовій чи формі відеозвернення).

     Залежно від типу пізнавальної активності учнів потрібно підго­ту­вати різні за характером завдання: репродуктивні, пізнавально-пошукові, творчі, пізнавально-практичні.

     Поточне оцінювання варто здійснювати під час щоденної на­вчаль­ної діяльності учнів, що дає можливість учителеві виявляти, як відбу­ва­ється процес опановування знань, умінь, навичок, які зустрічаються труд­нощі. Відповідно до одержаних результатів учитель вносить певні корек­тиви у процес навчання. Основною функцією такого оцінювання є за­без­пе­чення зворотного зв’язку.

     Під час дистанційного навчання можна скористатися електрон­ними версіями підручників для 1-4 класів, перейшовши за покликанням: https://cutt.ly/2apITMT.

     Дистанційне навчання передбачає організацію освітнього процесу з використанням трансляцій у режимі відеоконференцій, навчальних та виховних заходів, відвідування онлайн бібліотек, музеїв.

     Пропонуємо перелік онлайн платформ для організації дистанцій­но­го навчання учнів початкової школи:

- Вчи.ua – міжнародна платформа, на якій дітям початкової школи пропонується вивчати математику в інтерактивній формі. Учні до 16.00 мають можливість у повному обсязі проходити заняття, після 16.00 і на вихідних діти можуть вирішувати 20 завдань.

URL: https://vchy.com.ua/

- Чудо-юдо – безкоштовний сервіс для дітей молодшого шкільного віку, який надає у вільне користування безліч матеріалів для скачування, в тому числі й авторські розробки викладачів за різними напрямами.

URL: https://chudo-udo.com/ot-4-do-6-let

- EdEra – безкоштовний освітній проєкт, який ставить за мету зро­би­ти освіту якісною і доступною. У рамках курсів пропонуються інтерактивні лекції, конспекти. На завершення навчання складається іспит. Для використання матеріалів ресурсу потрібно зареєструватися.

URL: https://www.ed-era.com/courses/

- Duolingo – допоможе вивчити англійську мову. Навчання проходить в ігровій формі і безкоштовно.

- BrainBasket Foundation – допоможе освоїти програмування за допомогою візуальних матеріалів. Діти можуть навчитися створювати ігри, анімацію та багато іншого. Користування ресурсом безкоштовне.

URL: https://brainbasket.org/ru/besplatnyie-uroki-scratch/

- The MetropolitanMuseum of Art – Youtube-канал, матеріали якого допоможуть зануритися у світ мистецтва.

URL: https://www.youtube.com/user/metmuseum

- Google Клас (Google Classroom)це безкоштовний сервіс для за­кла­дів освіти і користувачів з особистими обліковими записами Google. Він еко­номить педагогам час, спрощує організацію освітнього процесу та спіл­ку­ва­ння з учнями. Вчителі можуть додавати учнів до курсу само­стій­но або надсилати їм код для приєднання. Створення курсу займає всього кілька хви­лин. Вчителі можуть робити оголошення й миттєво створю­ва­ти обгово­рення, а учні – ділитися один з одним ресурсами та відповідати на питання. 

- Кахут (Kahoot) – платформа для створення вікторин, тестів, ди­дак­тичних ігор. Сервіс можна використовувати для виконання завдань на будь-якому пристрої, що має доступ до Інтернету – смартфон, планшет, а вчитель може поставити бали за правильність та швидкість виконання.

- СlassDojo – простий інструмент для оцінювання роботи класу в ре­жи­мі реального часу. Ідея сервісу полягає в тому, щоб допомогти учи­телям швидко і просто оцінити самостійну роботу учнів, рівень їхньої дис­циплінованості.

- Classtime – помічник учителя для онлайн-тестування і простеже­ння прогресу усього класу в реальному часі.

- LearningApps.org – сервіс для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів, які можуть використовуватися безпосередньо як навчальні ресурси або для само­стійної роботи. Метою сервісу є створити загальнодоступну бібліо­теку незалежних блоків, придатних для повторного використання та змін. Блоки (вправи) не включені в жодні конкретні сценарії чи програми, тому вони не розглядаються як цілісні уроки чи завдання, натомість їх можна використати у будь-якому доречному методичному сценарії.

- НОВА ШКОЛА – цікавіше за підручник – мультимедійні уроки, відібрані у зручній колекції відповідно до шкільних програм з кращих освітніх YouTube каналів. 

Щоденник.ua – шкільна освітня мережа – учителі задають домашні завдання, прикріпляють необхідні файли, відстежують статус виконання. Учні отримують завдання і відправляють у відповідь файли з результатами. URL: http://company.shodennik.ua/benefits/education/

- Цікава наука на каналі YouTub

URL: https://cutt.ly/7apIVuF

- Весела абетка – дитяча сторінка для маленьких українців: абетки, казки, усмішки, приказки, скоромовки, загадки, лічилки. 

URL: http://abetka.ukrlife.org/

- Казкар – дитячий сайт для читання слухання улюблених казок.  

URL: http://kazkar.info/

- Ютуб канал «ПЛЮСПЛЮС».

URL: https://www.youtube.com/user/plusplustv/videos

- Книга-мандрівка. Україна 

URL: https://goo.su/0ZyK

- Джміль – журнал для дітей віком від 4 до 104 років, їхніх батьків і педагогів. URL: https://jmil.com.ua/2020-1

- Завдання для 1-го класу Нової української школи

URL: http://osvita.ua/school/nus/65278/

- Завдання для 2-го класу Нової української школи

URL: http://osvita.ua/school/nus/65313/

- Завдання для пілотних класів. URL: https://svitdovkola.org/pilot/3

- Розвиток дитини - сайт для розумних батьків.

URL: https://childdevelop.com.ua/

- Онлайн-ресурси для компетентнісного навчання учнів початкових класів з предмета «Я досліджую світ».

URL: https://goo.su/0zYk

Для самостійного опрацювання учням 4 класів закладів загальної середньої освіти можна також пропонувати завдання для підготовки до ДПА. URL: https://dpa.in.ua/dpa-2020-4-klas/

Оскільки в початковій школі під час дистанційного навчання у ролі тьютора виступають батьки і це дещо нова їхня роль в освітньому процесі, тому для успішної реалізації мети такого навчання важливо уміти раціонально планувати свій час. Це дозволить знизити рівень стресу і при цьому встигати робити більше, а також навчитися розставляти пріоритети.

Упорядкувати життя допоможе матриця Ейзенхауера. Вона має два параметри: «важливо» і «терміново».

Важливо – справи, які допомагають досягти визначених цілей і здійснити місію.

Терміново – те, що неможливо відкласти на потім, що потребує негайного вирішення.

Позначивши цими параметрами осі координат, отримаємо матрицю, яка дає змогу розподілити справи на чотири категорії (рис. 1).

Поради Ейзенхауера:

справи з квадратів С і D можна сміливо відкинути;

справи з квадрата А можна скоротити, вчасно приділяючи увагу справам із квадрата В;

регулярно плануйте справи з квадрата В.


Повернутися назад