Відділ освіти Іванківської РДА > Новини та інформація > Організація дистанційного навчання в початковій школі
Організація дистанційного навчання в початковій школі18.01.2021. Автор: Дмитрій |
Методичні рекомендації щодо особливостей навчання учнів початкових класів в умовах дистанційного навчання З метою неперервності освітнього процесу в школі І ступеня на період карантинних заходів, враховуючи вікові та індивідуальні психологічні особливості учнів початкових класів в умовах дистанційного навчання, рекомендуємо запроваджувати елементи дистанційного навчання з метою організації самостійної роботи учнів/учениць шляхом застосування технічних та інформаційних засобів: електронної пошти, соціальних мереж, засобів онлайн зв’язку, освітніх онлайн платформ, Інтернет-ресурсів. Для реалізації завдань Державного стандарту початкової освіти та організації дистанційного навчання у період введеного карантину пропонуємо вчителям початкових класів проаналізувати календарно-тематичне планування, визначити теми для вивчення у дистанційному режимі, розробити тематичні завдання в системі онлайн в межах встановленого навантаження. Організовуючи дистанційне навчання для школярів початкової школи, варто пам’ятати, що форма, обсяг, структура, зміст завдань вчитель пропонує на власний розсуд. З метою забезпечення дистанційного навчання варто добирати завдання, що спонукають учнів до роботи з довідковою літературою, мультимедійними програмами та ресурсами мережі «Інтернет». Пропонуючи завдання для опрацювання, потрібно вказувати порядковий номер сторінки, вправи чи завдання, конкретизувати характер та спосіб його виконання, а також надати учням чіткий інструктаж щодо виконання завдання (прокоментувати виконання завдання в усній, письмовій чи формі відеозвернення). Залежно від типу пізнавальної активності учнів потрібно підготувати різні за характером завдання: репродуктивні, пізнавально-пошукові, творчі, пізнавально-практичні. Поточне оцінювання варто здійснювати під час щоденної навчальної діяльності учнів, що дає можливість учителеві виявляти, як відбувається процес опановування знань, умінь, навичок, які зустрічаються труднощі. Відповідно до одержаних результатів учитель вносить певні корективи у процес навчання. Основною функцією такого оцінювання є забезпечення зворотного зв’язку. Під час дистанційного навчання можна скористатися електронними версіями підручників для 1-4 класів, перейшовши за покликанням: https://cutt.ly/2apITMT. Дистанційне навчання передбачає організацію освітнього процесу з використанням трансляцій у режимі відеоконференцій, навчальних та виховних заходів, відвідування онлайн бібліотек, музеїв. Пропонуємо перелік онлайн платформ для організації дистанційного навчання учнів початкової школи: - Вчи.ua – міжнародна платформа, на якій дітям початкової школи пропонується вивчати математику в інтерактивній формі. Учні до 16.00 мають можливість у повному обсязі проходити заняття, після 16.00 і на вихідних діти можуть вирішувати 20 завдань. URL: https://vchy.com.ua/ - Чудо-юдо – безкоштовний сервіс для дітей молодшого шкільного віку, який надає у вільне користування безліч матеріалів для скачування, в тому числі й авторські розробки викладачів за різними напрямами. URL: https://chudo-udo.com/ot-4-do-6-let - EdEra – безкоштовний освітній проєкт, який ставить за мету зробити освіту якісною і доступною. У рамках курсів пропонуються інтерактивні лекції, конспекти. На завершення навчання складається іспит. Для використання матеріалів ресурсу потрібно зареєструватися. URL: https://www.ed-era.com/courses/ - Duolingo – допоможе вивчити англійську мову. Навчання проходить в ігровій формі і безкоштовно. - BrainBasket Foundation – допоможе освоїти програмування за допомогою візуальних матеріалів. Діти можуть навчитися створювати ігри, анімацію та багато іншого. Користування ресурсом безкоштовне. URL: https://brainbasket.org/ru/besplatnyie-uroki-scratch/ - The MetropolitanMuseum of Art – Youtube-канал, матеріали якого допоможуть зануритися у світ мистецтва. URL: https://www.youtube.com/user/metmuseum - Google Клас (Google Classroom) – це безкоштовний сервіс для закладів освіти і користувачів з особистими обліковими записами Google. Він економить педагогам час, спрощує організацію освітнього процесу та спілкування з учнями. Вчителі можуть додавати учнів до курсу самостійно або надсилати їм код для приєднання. Створення курсу займає всього кілька хвилин. Вчителі можуть робити оголошення й миттєво створювати обговорення, а учні – ділитися один з одним ресурсами та відповідати на питання. - Кахут (Kahoot) – платформа для створення вікторин, тестів, дидактичних ігор. Сервіс можна використовувати для виконання завдань на будь-якому пристрої, що має доступ до Інтернету – смартфон, планшет, а вчитель може поставити бали за правильність та швидкість виконання. - СlassDojo – простий інструмент для оцінювання роботи класу в режимі реального часу. Ідея сервісу полягає в тому, щоб допомогти учителям швидко і просто оцінити самостійну роботу учнів, рівень їхньої дисциплінованості. - Classtime – помічник учителя для онлайн-тестування і простеження прогресу усього класу в реальному часі. - LearningApps.org – сервіс для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів, які можуть використовуватися безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Метою сервісу є створити загальнодоступну бібліотеку незалежних блоків, придатних для повторного використання та змін. Блоки (вправи) не включені в жодні конкретні сценарії чи програми, тому вони не розглядаються як цілісні уроки чи завдання, натомість їх можна використати у будь-якому доречному методичному сценарії. - НОВА ШКОЛА – цікавіше за підручник – мультимедійні уроки, відібрані у зручній колекції відповідно до шкільних програм з кращих освітніх YouTube каналів. Щоденник.ua – шкільна освітня мережа – учителі задають домашні завдання, прикріпляють необхідні файли, відстежують статус виконання. Учні отримують завдання і відправляють у відповідь файли з результатами. URL: http://company.shodennik.ua/benefits/education/ - Цікава наука на каналі YouTub - Весела абетка – дитяча сторінка для маленьких українців: абетки, казки, усмішки, приказки, скоромовки, загадки, лічилки. URL: http://abetka.ukrlife.org/ - Казкар – дитячий сайт для читання слухання улюблених казок. URL: http://kazkar.info/ - Ютуб канал «ПЛЮСПЛЮС». URL: https://www.youtube.com/user/plusplustv/videos - Книга-мандрівка. Україна URL: https://goo.su/0ZyK - Джміль – журнал для дітей віком від 4 до 104 років, їхніх батьків і педагогів. URL: https://jmil.com.ua/2020-1 - Завдання для 1-го класу Нової української школи URL: http://osvita.ua/school/nus/65278/ - Завдання для 2-го класу Нової української школи URL: http://osvita.ua/school/nus/65313/ - Завдання для пілотних класів. URL: https://svitdovkola.org/pilot/3 - Розвиток дитини - сайт для розумних батьків. URL: https://childdevelop.com.ua/ - Онлайн-ресурси для компетентнісного навчання учнів початкових класів з предмета «Я досліджую світ». URL: https://goo.su/0zYk Для самостійного опрацювання учням 4 класів закладів загальної середньої освіти можна також пропонувати завдання для підготовки до ДПА. URL: https://dpa.in.ua/dpa-2020-4-klas/ Оскільки в початковій школі під час дистанційного навчання у ролі тьютора виступають батьки і це дещо нова їхня роль в освітньому процесі, тому для успішної реалізації мети такого навчання важливо уміти раціонально планувати свій час. Це дозволить знизити рівень стресу і при цьому встигати робити більше, а також навчитися розставляти пріоритети. Упорядкувати життя допоможе матриця Ейзенхауера. Вона має два параметри: «важливо» і «терміново». Важливо – справи, які допомагають досягти визначених цілей і здійснити місію. Терміново – те, що неможливо відкласти на потім, що потребує негайного вирішення. Позначивши цими параметрами осі координат, отримаємо матрицю, яка дає змогу розподілити справи на чотири категорії (рис. 1). Поради Ейзенхауера: справи з квадратів С і D можна сміливо відкинути; справи з квадрата А можна скоротити, вчасно приділяючи увагу справам із квадрата В; регулярно плануйте справи з квадрата В. Повернутися назад |