Відділ освіти Іванківської РДА > Психологічна служба > Учнівське самоврядування

Учнівське самоврядування


04.11.2009. Автор: admin
      У 2009-2010 навчальному році дитяче самоврядування в районі координує Зайченко Наталія Василівна (на базі ЦДЮТ). Роботою учнівського самоврядування охоплено 2356 учнів. У закладах діють різні системи самоврядування та обрані виховні проблеми, над якими працюють педагогічні та учнівські колективи.

      Через Президентську республіку здійснюється самоврядування в Іванківському районному ліцеї, Іванківській ЗОШ І-ІІІ ст. №2, Мусійківській, Обуховицькій, Олізарівській ЗОШ І-ІІІ ст., Горностайпільському, Сукачівському, Феневицькому НВО, Жміївській та Руднє-Тальській ЗОШ І-ІІ ст.

      У Кухарівській школі діє дитяча організація „Країна Дивосвіт”, у Розважівській – „Тризубці”, у Прибірському НВО – „Сузір’я”, у Макарівській школі – „Веселка”.

      У Іванківській ЗОШ І-ІІІ ст. №1, Шпилівській та Запрудській школах - учнівські комітети.

      У зв’язку з малою кількістю дітей виникають проблеми по організації учнівського самоврядування в школах І-ІІ ст. Але і в таких закладах діють учнівські товариства. Це Блідчанська , Варівська, Кропивнянська, Оливська, Оранська, Страхоліська, Термахівська школи.

      Протягом минулого навчального року були проведені такі заходи:
- тренінг „Життєві перспективи”;
- до Дня Перемоги проведені урочистості за участю представників батьківських рад, старшокласників та ветеранів Великої Вітчизняної війни;
- спільні засідання з головами батьківських рад, рад старшокласників та вчителів ( три рази на рік).
- навчання лідерів учнівського самоврядування на базі ЦДЮТ на теми „Розвиток лідерських та організаторських здібностей”, „Шкільна родина – зробимо її щасливою”, круглий стіл „Учнівське самоврядування. Досвід. Проблеми”;

      Також взяли участь в дитячих конкурсах, акціях, фестивалях та педагогічних і методичних конкурсах, а саме на кращий навчально-методичний матеріал туристсько-краєзнавчої тематики та на кращий навчально-методичний матеріал „З досвіду роботи учнівського самоврядування”.

      На базі Центру творчості та на базі шкіл району діють гуртки самоврядування: „Лідер” (ЦДЮТ), „Ерудит”(ліцей), „Милосердя” (Іванківські школи, Розважівська, Мусійківська, Запрудська школи); створені проекти „Скажемо палінню – ні!”, „Молодь сьогодення – за здорове майбутнє”.

      Протягом 2008-2009 н.р. проводилися методичні об’єднання на теми:
- Педагогічна взаємодія класного керівника та учнівського колективу в розвитку самоврядування;
- Інноваційно-педагогічні напрями роботи з обдарованими дітьми, дітьми з девіантною поведінкою в системі виховної роботи;
- Роль керівника творчого об’єднання в розвитку та самореалізації особистості.
Семінари-практикуми:
- презентація системи роботи учнівської організації ( на базі Розважівської ЗОШ);
- президентська республіка – школа демократії ( на базі ліцею);
- формування духовних та морально-етичних цінностей особистості (на базі ЦДЮТ).
Наради:
- роль учнівського самоврядування у формування творчої, працелюбної особистості;
- творча співпраця школи та Центру творчості у формуванні ціннісних якостей та високої моралі.
У березні 2007 року створена асоціація батьківської громадськості, яку очолює Матюшок Ірина Леонідівна. Батьківська громадськість бере участь в методичних об’єднаннях, нарадах, круглих столах, тренінгах, сприяє покращенню просвітницької, виховної роботи, вихованню патріотизму, любові до батьків, поваги до вчителів.

      Але разом з тим існують деякі проблеми:
- необхідна інформаційно-методична база (недостатня кількість методичної літератури, єдиних технологій, алгоритмів, які кожен колектив міг би творчо адаптувати відповідно до своїх умов, бажань та можливостей;
- для створення системи учнівського самоврядування потрібні педагоги, які б глибоко займалися цим питанням;
- система учнівського самоврядування передбачає надійну інформаційну, методичну та практичну підготовку. Необхідні курси підвищення кваліфікації, тренінги, семінари для координаторів шкільних парламентів та рад дітей.

      Щоб вирішити ці проблеми, потрібно переглянути традиційні погляди на учнівське самоврядування. Задля цього необхідна активізація діяльності районних органів самоврядування дітей і молоді, педагогічного, батьківського колективів та гілок влади всіх рівнів. Зробити це можна, об’єднавши зусилля працівників освіти, батьків та лідерів учнівського самоврядування.

Повернутися назад