Меню

Архів

Листопад 2024 (1)
Жовтень 2024 (5)
Вересень 2024 (9)
Серпень 2024 (1)
Червень 2024 (4)
Травень 2024 (8)

Пошук

Опитування

Оцініть сайт

   
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Корисні посилання





















Організація освітнього процесу з предметів освітньої галузі «Мистецтво» в умовах дистанційного навчання


Категорія: Художньо-естетичний цикл



Світлана Ковальова,

доцент кафедри суспільно-гуманітарної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», кандидат педагогічних наук, доцент; 

Оксана Логімахова,

завідувач відділу предметів художньо-естетичного циклу КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

 

     З метою організації ефективного дистанційного навчання учнів у процесі вивчення предметів освітньої галузі «Мистецтво» рекомендуємо добірку онлайн ресурсів, платформ, навчальних курсів, мікрокурсів, вебінарів, спеціальних інформаційних цифрових матеріалів, публікацій, посібників тощо.

     Публікації, посібники, мікрокурси для самоосвіти вчителів мистецтва

     Радимо самостійно опрацювати зміст посібника «Організація дистанційного навчання в школі: методичні рекомендації»:, матеріали якого підготовлено за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» у межах проекту «Організація дистанційного навчання в школі, звернути увагу на рекомендовані корисні посилання, присвячені розкриттю сучасних питань теорії і практики дистанційного навчання, узагальненню досвіду учителів—практиків, використання яких є джерелом та стимулом цікавих і новаторських ідей, наприклад,

Як технічно організувати дистанційне навчання — покрокова інструкція

35 інструментів для дистанційного навчання — добірка НУШ

Чотири сервіси, які допоможуть організувати дистанційне навчання

Як працювати в Google-клас: покрокова інструкція

Усе в одному місці: як програма Discord допоможе організувати дистанційне навчання

-  Як організувати дистанційне навчання для дітей з ООП.

     У практиці дистанційного навчання доцільно використати матеріали, методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах дистанційного навчання, підготовлених науково-педагогічними працівниками Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», й, зокрема матеріали щодо технічного забезпечення дистанційного навчання та створення комунікативного простору для організації дистанційного навчання, а також фахові методичні рекомендації Ковальової С.В., Логімахової О.А. щодо організації освітнього процесу з предметів освітньої галузі «Мистецтво» в умовах дистанційного навчання.

     Пропонуємо ознайомитись із науково-методичним, цифровим досвідом автора підручників, комплексів із мистецьких предметів у закладах загальної середньої освіти, й зокрема із публікацією «Дистанційний курс «Методика викладання мистецтва в початкові школі на засадах НУШ», у якій висвітлено особливості організації дистанційного навчання вчителів на засадах НУШ як новітнього засобу професійного саморозвитку сучасного вчителя мистецтва, розкрито сутність цифрових технологій, інструментів та ресурсів. Описано можливості додатків Google для обміну досвідом учасників дистанційного курсу. Представлено опис інтерактивних дощок, онлайн-сервісів та редакторів для роботи зі звуком та відео. Зазначено шляхи удосконалення дистанційного та змішаного навчання на засадах НУШ для вчителів, що викладають курс у початковій школі. № 3 (93) (2019): Мистецтво та освіта.

     Не залишать байдужими сучасні змістовні матеріали архіву унікального фахового журналу «Мистецтво і освіта», присвяченого педагогічно-мистецькій інноватиці, висвітленню теорії й практики загальної мистецької освіти, особливостям естетичного пізнання й освоєння світу тощо.

     Мікрокурс про ефективне використання онлайн-ресурсів на предметах художньо-естетичного циклу збагатить практику дистанційного навчання вчителів мистецтва.

 

     Загальні вебтехнології, он-лайн платформи та програмні засоби для організації дистанційного освітнього процесу

     Платформа Google Classroom – це інструмент, що пов’язує Google Docs, Google Drive і Gmail, допомагає створювати і впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати і організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу або в режимі дистанційного навчання.

     Платформа Moodle – безкоштовна відкрита система управління дистанційним навчанням. Дозволяє використовувати широкий набір інструментів для освітньої взаємодії вчителя, учнів та адміністрації закладу освіти. Зокрема надає можливість представлення навчального матеріалу у різних форматах (текст, презентація, відеоматеріал, веб-сторінка; урок сукупність веб-сторінок з можливим проміжним виконанням тестових завдань); здійснення тестування та опитування школярів з використанням запитань закритого (множинний вибір правильної відповіді та співставлення) і відкритого типу; виконання завдань учнями з можливістю пересилання відповідних файлів тощо.

     Хмарні сервіси (Office365, Google) для спільної роботи учнів та вчителя.
Хмарний сервіс Google Диск надає можливості створення багатофункціонального користувацького середовища, надзвичайно продуктивного та зручного для учнів та вчителів.

     Додаток TeacherKit – Class manager

     Додаток можна порівняти з віртуальним навчальним закладом:

- педагог може створити кілька класів чи груп, у яких проводити заняття (вони позначаються у вигляді дверей з табличками). Для того, щоб потрапити до класу, слід зайти у ті чи інші двері;

- у кожному класі – список учнів. Додати їх у список можна з допомогою позначки «+», додати з телефонної книги або сфотографувати та відзначити кожного учня;

-  доступні 4 розділи: список учнів, інформація про відвідування, поведінку та журнал для контролю успішності;

-  є можливість надіслати повідомлення усім учням чи батькам (наприклад, повідомити про батьківські збори чи інше).

     Віртуальна інтерактивна дошка Padlet. Ресурс може використовуватися:

- як майданчик для групової роботи для проведення «мозкового штурму», узагальнення та систематизації знань, рефлексії;

- для розміщення навчальної інформації, практичних завдань;

- для організації спільного онлайн виконання домашнього завдання;

- для розміщення ідей проєктів та їхнє онлайн обговорення;

- як інструмент організації спільної діяльності учнів.

     Google Форми – редактор Google Диску для створення, редагування та заповнення форм з будь-якого пристрою для збору й упорядкування різноманітних даних. Популярний та простий інструмент для організації онлайн-опитування, тесту­вання, створення реєстраційних форм для подій.

     Kahoot навчальна платформа з вправами-іграми та можливістю створення змагань між учнями. Гру можна створити на комп'ютері чи в додатку і відправити посилання учням. Є можливість підключатися та грати в режимі реального часу з іншими гравцями у 180+ країнах світу. Процес перевірки розуміння, або обговорення якогось питання перетвориться в справжню захоплюючу гру!

     Для роботи потрібно мати комп'ютер, проектор та смартфони у дітей в класі

     Learningapps – популярний сервіс з навчальними інтерактивними вправами. Конструктор Learningapps призначений для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу.

     Додаток Edmodo
     Веб-додаток Edmodo – освітній сайт, який являє собою усічену соціальну мережу за типом Facebook, яка дозволяє спілкуватися вчителям та учням, об'єднавшись навколо процесу навчання у школі.

     Сервіс Mentimeter
     Cервіс для створення та проведення опитувань. Вчитель у кілька кліків може завантажити на сайт одне чи декілька запитань. А потім дає учням посилання з кодом доступу чи можливість сканувати QR-код. (Важливе уточнення — сервіс не персоніфікований (вчитель не бачить, хто з учнів як відповів). Тому для оцінювання успішності не підійде). Однак може допомогти відслідкувати динаміку засвоєння матеріалу, оскільки результати кожного опитування зберігаються. А учні відповідають більш розкуто, коли знають, що за неправильну відповідь ніхто не дорікатиме.

 

     Цифрові навчальні матеріали для забезпечення дистанційного навчання на уроках мистецтва

     Цифровий навчальний матеріал – це навчальний матеріал, що поширюється в цифровому вигляді (наприклад, презентація, відео, аудіо, інтерактивні завдання, тест тощо), містить текст, графічні та мультимедійні елементи, і може бути інтерактивним. 

     Вашій увазі пропонуємо добірку відео – експрес уроків, відео-матеріалів майстер-класів, блогів, вебінарів, присвячених розкриттю тем програм освітньої галузі «Мис­те­цтво», актуальних проблем реалізації ідей НУШ на принципах компетентнісного підходу, нових типових програм Державного стандарту загальної середньої освіти, особливостей змісту та структури нових підручників з інтегрованого курсу «Мистецтво тощо.»

 

     Фахові електронні посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=rQpqlEmNeMI про одне із найяскравіших явищ, яке виявилося в літературі, живописі й музиці, - імпресіонізм. Як же воно виникло? Звідки взялося таке блискуче сузір’я митців, які називали себе імпресіоністами?»

https://www.youtube.com/watch?v=rQpqlEmNeMI присвячений історії розвитку символізму.

Електронний додаток Л. Масол до підручника «Мистецтво» для учнів 3 класу.

Група мистецька мозаїка

Група вчителів мистецтва у «Збережемо галузь мистецтво в школі»

Дистанційне навчання учнів з мистецької освітньої галузі з підручниками Кондратової Л.Г.

Дистанційне навчання з мистецтва вчителя Охотницької Н.П.

Блог учителя музичного мистецтва Наталії Скакун

Блог вчителя мистецтва СвітланиТунік

Дистанційне навчання учнів 1-7 класу з предметів освітньої галузі «Мистецтво»

Дистанційний урок музичного мистецтва за темою «Тричастинна будова музики». 3 клас

Урок музичного мистецтва для учнів 4 класу «Мандрівка до Угорщини»

Ютуб канал відеоматеріалів до уроків за підручниками Л. Аристової

Презентації до уроків музичного мистецтва

Інтернет-спільнота «Цікаве до уроків музичного мистецтва»

Українські народні музичні інструменти

 

     Мистецькі вебінари автора нових підручників з інтегрованого курсу «Мистецтво» Л. Кондратової

4 клас

8 клас

Вебінари Л. Кондратової, присвячені розкриттю ідей, структури, та змісту підручників з мистецтва

3 клас 

4 клас 

8 клас

Майстер-клас Л. Масол про використання методу "фасилітованої дискусії" на уроках мистецтва.

Вебінар про методичні прийоми викладання мистецтва в 3-4 класах НУШ.

Вебінар про зміст і технології викладання інтегрованого курсу "Мистецтво" у школі

Всеукрїнський вебінар про інновації в мистецькій освітній галузі: теорія в практиці.

 

     Викладені вище інформаційні матеріали – це лише частинка дистанційного світу вебресурсів, які дають можливість створити вчителям мистецтва індивідуально-непов­торну траєкторію мистецько-педагогічної діяльності, організувати якісний ефективний процес дистанційного навчання, спрямованого на здобуття учнями якісної загальної мистецької освіти, становлення компетентних, ерудованих, культурно освічених, інноваційно спрямованих особистостей, випускників Нової української школи, здатних до художнього пізнання й естетичного перетворення світу, здобуття нових мистецьких вражень, формування стійкого усвідомленого інтересу до мистецької творчості.





 (голосів: 3)
| 10.04.2021 | Переглядів: 1670 | Коментарів: 0 | Друкувати |




Додавання коментаря


Ваше Ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
Включіть це зображення для відображення коду безпеки
оновити, якщо не видно коду
Введіть код: