Меню

Архів

Грудень 2022 (1)
Листопад 2022 (5)
Жовтень 2022 (7)
Вересень 2022 (10)
Серпень 2022 (6)
Липень 2022 (3)

Пошук

Опитування

Оцініть сайт

   
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Корисні посилання





















Оновлені програми з географії


Категорія: Природничо-математичний напрямок



 | 17.08.2022 | Переглядів: 406 | Коментарів: 0 | детальніше

ОНОВЛЕНО ЗМІСТ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ ЗСО


Категорія: Методичні рекомендації

ОНОВЛЕНО ЗМІСТ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ ЗСО

 

     Перегляд та оновлення змісту навчальних програм загальної середньої освіти - це відповідь на виклики, які виникли у зв’язку з повномасштабною збройною агресією російської федерації проти України.

     До робочої групи, яка працювала над оновленням навчальних програм, увійшли представники провідних закладів вищої освіти, органів державної влади, депутати ВРУ, науковці, директори шкіл, учителі, а також представники громадських та неурядових правозахисних організацій, професійного середовища, засобів масової інформації. 

     У навчальні програми предметів «Історія України», «Всесвітня історія» для 6 - 11 класів та інтегрованого курсу «Історія: Україна і світ» (10 клас) внесено зміни з урахуванням нових історіографічних напрацювань. Запропоновані доповнення мають на меті увиразнити наскрізні лінії з минулого, які дають змогу пояснити сучасні події. Наприклад, в оновлених програмах пропонується погляд на СРСР як на державу імперського типу. Також програми орієнтують на вивчення не тільки інструментів насильства, якого в ХХ столітті зазнавали українці, а й опору йому. Частина змін у навчальних програмах спрямована на розширення просторових контекстів української історії, створення додаткових можливостей для аналогій і порівнянь. Суттєві зміни пропонуються в частині найновішої історії, насамперед подій, пов’язаних зі збройною агресією російської федерації проти України. Передбачено повний (окремим навчальним блоком) розгляд російсько-української війни, що розпочалася в 2014 році. Наголошується на геноцидних діях політичного керівництва і російського війська щодо українців, національному опорі проти агресії російської федерації та міжнародній підтримці України. Оновлено перелік термінів/понять, як-от: «присвоєння суверенітету» (у значенні привласнення, захоплення суверенітету УСРР союзним центром), «русскій мір», «рашизм»; замість вислову «політика русифікації» застосовано вислів «політика російщення», який точніше відбиває сутність явища і процесу; уточнено контекст застосування поняття «колабораціонізм».

     У змісті навчальної програми предмета «Захист України» посилено військово-патріотичну складову. Програму доповнено інформацією про сучасну російсько-українську війну та Героїв цієї війни, про досвід ведення бойових дій. Також переглянуто та доповнено теми розділів з вогневої підготовки, домедичної допомоги та цивільного захисту. 

     У програмі предмета «Основи здоров’я» розширено зміст першого розділу «Безпека і здоров’я людини», який вивчається на початку навчального року в кожному класі. Додано питання, що пов’язані з ризиками воєнного часу, зокрема: сигнали оповіщення населення, дії під час повітряної тривоги, обстрілу тощо, надійне і ненадійне укриття, протимінний захист та поводження з вибухонебезпечними і незнайомими предметами, надання домедичної допомоги та психологічної самодопомоги тощо.

     Зміст програми з основ правознавства, громадянської освіти розширено вивченням питань, пов’язаних з правами людини, з російсько-українською війною та доповнено інформацією щодо Міжнародного гуманітарного права. 

     У програмі з географії переглянуто обсяг навчального часу на вивчення країн у світлі сучасної російсько-української війни. Також у зміст теми «Країни Азії» додано інформацію про Республіку Корея, її місце у сучасній політичній карті світу, модель економіки, міжнародні зв’язки України з Республікою Корея.

     Програми предметів «Зарубіжна література», «Література (молдовська та зарубіжна/румунська та зарубіжна/угорська та зарубіжна)» змінено в частині вивчення творів російських та білоруських письменників. Із змісту програм вилучено твори російських і білоруських авторів. Натомість додано твори зарубіжних письменників відповідно до літературного процесу та з урахуванням вікових особливостей учнів.

     Відповідно до оновленої програми предмета «Зарубіжна література» замість російських, вивчатиметься творчість таких письменників, як Жан де Лафонтен, О. Генрі, Анна Ґавальда, У. Старк, Джон Бойн, Е. Шмітт, Йозеф Рот, А. Гранах тощо. У програму замість творів російських поетів включені шедеври світової лірики (П’єр Ронсар «До того, як любов у світ прийшла…», Р. Бернс «Моя любов…», Й.В. Ґете «До моїх пісень…», Г. Гейне «Коли настав чудовий май…», Адам Міцкевич «Непевність»). У шкільному курсі «Зарубіжна література» вивчатимуться твори письменників, які писали російською мовою, але життя та творчість яких були тісно пов’язані з Україною - М. Гоголя, В. Короленка (за вибором вчителя), твір М. Булгакова «Собаче серце» (твір вивчається за вибором учнів і вчителя). У списку творів для додаткового читання (для уроків позакласного читання і уроків резервного часу) залишено для вибору вчителем твори Ільфа і Петрова («12 стільців») та А. Кузнецова («Бабин Яр»). Також визнано доцільним залишити вивчення творів кримськотатарського письменника Т. Халілова.

Із переліку рекомендованих для використання в освітньому процесі вилучено програми «Література (російська та зарубіжна)», «Російська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою» для 5 - 9 класів, програми з російської мови для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою/з навчанням російською мовою для 10 - 11 класів, «Російська мова та література (інтегрований курс) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою» для 10 - 11 класів.

     Наказом Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року затверджено і надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» оновленим навчальним програмам для 6 – 9 та 10 – 11 класів.

     Також Міністерством було затверджено типові освітні та навчальні програми для 1 – 2 та 3 – 4 класів закладів загальної середньої освіти, у яких оновлено зміст у частині питань цивільного захисту, поводження з вибухонебезпечними предметами, у зв'язку з масовим вторгненням збройних сил російської федерації в Україну (наказ МОН від 12.08.2022 № 743-22).

     Нагадаємо, у 20 школах облаштують укриття в межах програми «Безпечна школа».



 | 17.08.2022 | Переглядів: 382 | Коментарів: 0 | детальніше

Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання»


Категорія: Природничо-математичний напрямок

Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання» Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання» Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання» Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання» Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання» Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання»

 

     19 січня 2022 року пройшов круглий стіл для учителів фізики з теми «Використання сучасних технологій дистанційного навчання». Дистанційне навчання - сукупність інформаційних технологій та методик викладання, які передбачають здобуття освіти без фізичної присутності здобувачів у навчальному закладі. Основними рисами дистанційного навчання є інтерактивна взаємодія у процесі навчання із виокремлення часу для самостійного освоєння матеріалу, консультаційний супровід у процесі навчання. Дистанційна освіта має як багато переваг, так і багато недоліків: дозволяє більш зручне використання інтерактивних технологій, вирішує питання фактору відстані та транспорту, виключає фактори затримки у переміщені до навчальних занять. Недоліками дистанційної освіти є потреба у надійному технічному оснащенні, переформатування окремих підходів та тем, покращення методичного забезпечення, перенавчанні викладацького складу та оволодіння новими знаннями та навичками педагогічної майстерності.

     Дистанційне навчання - це не геть нове. Це лише одна з форм навчання, яка дає змогу будувати гнучку індивідуальну освітню траєкторію. Ковід вніс корективи. Здебільшого вчителі на початку карантину не мали достатнього рівня цифрових навичок, інструментів і методик дистанційного навчання. Не мали матеріалів, програм і системи оцінювання, адаптованих до дистанційного навчання. Беззаперечно, за ці півтора роки цифрові навички вчителів покращилися космічно. Маємо багато шкіл, де вчителі опанували Zoom, Google Classroom, Microsoft Teams, Google Meet  тощо. Водночас більшість намагаються проводити такі самі уроки, як у класі, тільки через гаджети. Також надсилають учням у вайбері завдання на самостійне опрацювання, а назад отримують сфотографовані на телефон домашні роботи.

     Консультантом проведено  огляд різноманітних платформ і сервісів організації дистанційного навчання в умовах карантину. Досвідом роботи  поділились вчитель ОНЗ «Іванківська ЗОШ І-ІІІ ст. №2» Коломійчук О.О., вчитель Іванківського ліцею Грищенко С.В., вчитель Горностайпільського НВО «ЗОШ І-ІІІ ст.-дитячий садок» Лапутько В.В. Про проведення уроків  на платформі Zoom  розповіли учитель Обуховицького НВО «ЗОШ І-ІІІ ст.-дитячий садок» Степченко С.М., вчитель Розважівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Шевцов М.І. Усі присутні  долучилися до розмови, поділилися своїм досвідом. Захід пройшов цікаво та змістовно.



 | 20.01.2022 | Переглядів: 416 | Коментарів: 0 | детальніше

Семінар-практикум «Розвиток творчих здібностей та нахилів учнів в умовах ГПД»


Категорія: Початкова освіта

Семінар-практикум «Розвиток творчих здібностей та нахилів учнів в умовах ГПД» Семінар-практикум «Розвиток творчих здібностей та нахилів учнів в умовах ГПД» Семінар-практикум «Розвиток творчих здібностей та нахилів учнів в умовах ГПД» Семінар-практикум «Розвиток творчих здібностей та нахилів учнів в умовах ГПД» Семінар-практикум «Розвиток творчих здібностей та нахилів учнів в умовах ГПД» Семінар-практикум «Розвиток творчих здібностей та нахилів учнів в умовах ГПД» Семінар-практикум «Розвиток творчих здібностей та нахилів учнів в умовах ГПД» Семінар-практикум «Розвиток творчих здібностей та нахилів учнів в умовах ГПД» Семінар-практикум «Розвиток творчих здібностей та нахилів учнів в умовах ГПД»

 

     8 грудня на базі ЦДЮТ відбувся семінар-практикум для спільноти вихователів ГПД Іванківської ТГ з теми «Розвиток творчих здібностей та нахилів учнів в умовах ГПД». В теоретичній частині семінару керівник спільноти акцентувала увагу присутніх на особливостях організації діяльності груп продовженого дня, ознайомила з ефективними інноваційними та творчими підходами до роботи в ГПД, спираючись на вимоги НУШ. У практичній частині семінару учасники мали змогу відвідати майстер-класи керівників гуртків ЦДЮТ Россохи О.В. та Мельничук А.Р. по виготовленню ялинкових прикрас з бісеру та викидного матеріалу. Директор ЦДЮТ Василишина Н.В. презентувала роботу гуртків, наголосивши, що кожен освітній заклад для відкриття нових перспектив власного розвитку може вибудувати індивідуальну траєкторію, спираючись на інтереси колективу та вихованців.

     Учасники семінару вкотре переконалися, що завдання, які стоять перед сучасним вихователем, дуже складні. Їх виконання потребує розуму і снаги, щедрої душі та професійних умінь, а головне – любові до дітей, відповідальності перед суспільством.



 | 13.12.2021 | Переглядів: 433 | Коментарів: 0 | детальніше

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році - освітня галузь «Трудове навчання»


Категорія: Для вчителів трудового навчання



 | 08.10.2021 | Переглядів: 438 | Коментарів: 0 | детальніше

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році - освітня галузь «Суспільствознавство»


Категорія: Освітня галузь «Суспільствознавство»



 | 08.10.2021 | Переглядів: 432 | Коментарів: 0 | детальніше