Меню

Архів

Листопад 2024 (1)
Жовтень 2024 (5)
Вересень 2024 (9)
Серпень 2024 (1)
Червень 2024 (4)
Травень 2024 (8)

Пошук

Опитування

Оцініть сайт

   
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Корисні посилання





















Оновлені програми з географії


Категорія: Природничо-математичний напрямок



 | 17.08.2022 | Переглядів: 845 | Коментарів: 0 | детальніше

Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання»


Категорія: Природничо-математичний напрямок

Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання» Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання» Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання» Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання» Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання» Круглий стіл для учителів фізики «Використання сучасних технологій дистанційного навчання»

 

     19 січня 2022 року пройшов круглий стіл для учителів фізики з теми «Використання сучасних технологій дистанційного навчання». Дистанційне навчання - сукупність інформаційних технологій та методик викладання, які передбачають здобуття освіти без фізичної присутності здобувачів у навчальному закладі. Основними рисами дистанційного навчання є інтерактивна взаємодія у процесі навчання із виокремлення часу для самостійного освоєння матеріалу, консультаційний супровід у процесі навчання. Дистанційна освіта має як багато переваг, так і багато недоліків: дозволяє більш зручне використання інтерактивних технологій, вирішує питання фактору відстані та транспорту, виключає фактори затримки у переміщені до навчальних занять. Недоліками дистанційної освіти є потреба у надійному технічному оснащенні, переформатування окремих підходів та тем, покращення методичного забезпечення, перенавчанні викладацького складу та оволодіння новими знаннями та навичками педагогічної майстерності.

     Дистанційне навчання - це не геть нове. Це лише одна з форм навчання, яка дає змогу будувати гнучку індивідуальну освітню траєкторію. Ковід вніс корективи. Здебільшого вчителі на початку карантину не мали достатнього рівня цифрових навичок, інструментів і методик дистанційного навчання. Не мали матеріалів, програм і системи оцінювання, адаптованих до дистанційного навчання. Беззаперечно, за ці півтора роки цифрові навички вчителів покращилися космічно. Маємо багато шкіл, де вчителі опанували Zoom, Google Classroom, Microsoft Teams, Google Meet  тощо. Водночас більшість намагаються проводити такі самі уроки, як у класі, тільки через гаджети. Також надсилають учням у вайбері завдання на самостійне опрацювання, а назад отримують сфотографовані на телефон домашні роботи.

     Консультантом проведено  огляд різноманітних платформ і сервісів організації дистанційного навчання в умовах карантину. Досвідом роботи  поділились вчитель ОНЗ «Іванківська ЗОШ І-ІІІ ст. №2» Коломійчук О.О., вчитель Іванківського ліцею Грищенко С.В., вчитель Горностайпільського НВО «ЗОШ І-ІІІ ст.-дитячий садок» Лапутько В.В. Про проведення уроків  на платформі Zoom  розповіли учитель Обуховицького НВО «ЗОШ І-ІІІ ст.-дитячий садок» Степченко С.М., вчитель Розважівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Шевцов М.І. Усі присутні  долучилися до розмови, поділилися своїм досвідом. Захід пройшов цікаво та змістовно.



 | 20.01.2022 | Переглядів: 590 | Коментарів: 0 | детальніше

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році - освітня галузь «Математика»


Категорія: Природничо-математичний напрямок



 | 08.10.2021 | Переглядів: 621 | Коментарів: 0 | детальніше

Нові підходи у викладанні предметів природничого циклу


Категорія: Природничо-математичний напрямок

     КЗ ІСР "ЦПРПП" пропонує для перегляду інтернет конференцію для педагогічних працівників природничо-математичного напрямку.


 Реєстрація



 | 21.09.2021 | Переглядів: 598 | Коментарів: 0 | детальніше

Організація дистанційного навчання учнів з географії


Категорія: Природничо-математичний напрямок

Совенко В.В.,

завідувач відділу географії, економіки та краєзнавства КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

 

     Для забезпечення дистанційного навчання учнів можна використовувати власні вебресурси (блоги, соціальні мережі, електронну пошту, інстру­менти цифрового навчання https://miyklas.com.ua/, www.edmodo.com); Google-сервіси (Classroom) або веб-ресурс закладу освіти. Якщо в класі невелика кількість учнів й існує можливість спілкування в реальному часі, пропонуємо використати можливості скайп-зв’язку, як для проведення навчальних занять, так і надання окремих консультацій. Для проведення онлайн-зустрічей з більшою кількістю учнів (уроки, лекції, вебінари, індивідуальне й групове консультування та інші форми взаємодії зі здобувачами освіти), краще скористатися можливостями Zoom або  Google Meet.  Джерельною базою навчального матеріалу, який мають опанувати учні, можуть бути підручники, робочі зошити (якщо вони використовуються вчителем), власноруч розроблені матеріали та матеріали інших авторів, які можна підібрати на сайтах https://naurok.com.ua/, https://osvitoria.media/, http://metod-bank.com.ua/, https://learningapps.org/, https://www.classtime.com/uk/, http://prosvitcenter.org/, http://virtualschool.org.ua, http://disted.edu.vn.ua/ тощо.  Для інтерактивного опитування школярів дуже зручною є платформу Classtime. Classtimeце онлайн-сервіс для миттєвої перевірки навчальних досягнень учнів за допомогою тестів. Такі тестування можна проводити як в синхронному так і в асинхронному режимі. Цей сервіс доступний українською мовою і має зручний інтерфейс.

     Також для організації дистанційного навчання учнів пропонуємо використовувати й інші освітні вебресурси та онлайн-платформи, віртуальні класні кімнати, мультимедійні матеріали, навчальні відеофільми, відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів тощо, інтерактивні вправи, «віртуальні дошки».

     Для отримання зворотного зв’язку пропонуємо використовувати електронну пошту, онлайн-тестування тощо.

     Сайти, які можна використовувати для дистанційного навча­ння географії: www.geograf.com.ua; www.classtime.com; www.LearningApps.org; https://geographer.com.ua/book

     Окрім того, запропонуйте учням повправлятися у розв’язуванні тестових завдань з метою самостійної перевірки рівня розвитку предметної компетентності. Використати для цього можна матеріали сайту https://www.znonasharu.org.ua.

 

     Розробки навчальних занять з географії 

     Дистанційне навчання з географії – це можливість навчатися та розвивати свої компетентності в домашніх, комфортних умовах.

     Педагоги Київської області підготували розробки навчальних занять з географії (6-11 класи) для дистанційного навчання учнів. У розробках занять запропоновано різноманітні інтерактивні завдання, презентації, світлини, відеофрагменти, тести тощо.

     Усі матеріали згруповані за класами й темами відповідно до навчальних програм та календарно-тематичного планування і розміщені за покликанням: https://cutt.ly/aapHddU


     Географія. 6 клас 

– Тема «Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі»

– Контрольна робота з теми «Гідросфера»

– Тема «Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали»

– Тема «Підземні води» (Варіант 2)

– Тема «Узагальнюючий урок з теми «Гідросфера»

– Тема «Болота. Штучні водойми та водотоки» (Варіант 2)

– Тема «Болота» (Варіант 3) + тренувальні тести

– Тема «Біосфера та ґрунти» + Презентація та тематичне оцінювання

– Тема «Біосфера. Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі»

– Тема «Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів»

– Тема «Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив. Карта ґрунтів» (Варіант 2)

– Тема «Води суходолу. Річки» + Презентація

– Тема «Води суходолу. Річки»

– Тема «Життя в морях та океанах. Океан та людина»

– Тема «Значення вод суходолу для природи та людини. Охорона вод Світового океану і суходолу»

– Тема «Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі. Людські раси»

– Тема «Кількість населення на Землі. Розселення населення на Землі. Людські раси»

– Тема «Кількість та розміщення населення на Землі. Людські раси»

– Тема «Кількість і розміщення населення Землі. Держави світу» Презентація + тематичне оцінювання

– Тема «Льодовики та багаторічна мерзлота» (Варіант 2)

– Тема «Льодовики та багаторічна мерзлота» (Варіант 3)

– Тема «Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти»

– Тема «Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу»

– Тема «Озера. Штучні водойми і водотоки» + Презентація

– Тема «Озера»

– Тема «Озера» (Варіант 2)

– Тема «Озера» (Варіант 3) + тренувальні тести

– Тема «Природні зони Землі»

– Тема «Природні зони» (Варіант 2)

– Тема «Природні комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи»

– Тема «Природні комплекси. Географічна оболонка» (Варіант 2)

– Тема «Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води»

– Тема «Робота і характер течії річок»

– Тема «Рухи води у Світовому океані»

– Тема «Складові біосфери» (Варіант 2)

–     Тема «Ґрунти. Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів» (Варіант 3)

 

     Географія. 7 клас 

Дослідження «Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі»

Підсумкова контрольна робота з розділів V і VІ (Океани. Вплив людини на природу материків і океанів)

Самостійна робота з теми «Євразія»

Тема "Євразія"

Тема "Води суходолу Євразії. Найбільші річки"

Тема "Кліматичні пояси і типи клімату Євразії"

Тема "Рельєф та корисні копалини Євразії"

Тема «Індійський океан»

Тема «Атлантичний океан»

Тема «Використання природних багатств материків та океанів»

Тема «Висотна поясність гір Євразії. Зміна природи материка людиною»

Тема «Внутрішні води Євразії. Річки» (Варіант 2)

Тема «Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО»

Тема «Кліматичні пояси та типи клімату Євразії» (Варіант 2)

Тема «Найбільші держави Європи та Азії»

Тема «Населення Євразії» + Презентація до теми

Тема «Населення та політична карта Євразії»

Тема «Населення і політична карта Євразії» + тренувальні тести

Тема «Озера. Сучасне зледеніння та багаторічна мерзлота Євразії» (Варіант 2)

Тема «Озера. Сучасне зледеніння та багаторічна мерзлота Євразії»

Тема «Природні зони Євразії» (Варіант 2)

Тема «Природні зони Євразії»

Тема «Північний Льодовитий океан»

Тема «Тихий океан. Клімат і води»

Тема «Тихий океан: географічне положення, тектонічна будова та острови»

Тема «Узагальнення та систематизація знань з теми «Євразія»

Тематичне оцінювання з розділів "Океани", "Вплив людини на природу материків і океанів"

 

     Географія. 8 клас 

– Контрольна робота з теми «Населення України та світу»

– Тема «Густота населення. Територіальні відмінності густоти населення в світі й Україні» (Варіант 2)

– Тема «Густота населення. Територіальні відмінності густоти населення в світі та Україні»

– Тема «Демографічні процеси та статево-віковий склад населення світу та України» + тренувальні тести

– Тема «Етноси. Найпоширеніші мовні сім’ї. Однонаціональні та багатонаціональні країни»

– Тема «Етнічний та релігійний склад населення» + Презентація і завдання

– Тема «Класифікація міст за кількістю населення та функціями. Міське і сільське населення»

– Тема «Кількість населення в світі та Україні. Зміна кількості населення в світі та Україні.»

– Тема «Механічний рух населення: причини і види міграцій, основні напрямки міграційних потоків в світі та Україні. Українська діаспора. Міграційна політика»

– Тема «Механічний рух населення: причини і види міграцій» (Варіант 2)

– Тема «Міське і сільське населення» (Варіант 2)

– Тема «Природа й населення свого адміністративного регіону»

– Тема «Природно-заповідний фонд України. Національна екологічна мережа» + Презентація

– Тема «Природокористування. Використання природно-ресурсного потенціалу України. Основні види забруднень довкілля в Україні»

– Тема «Природокористування»

– Тема «Природокористування» (Варіант 2)

– Тема «Релігія як явище культури. Світові релігії. Найпоширеніші релігійні конфесії в Україні»

– Тема «Розселення» + тренувальні тести

– Тема «Статево-віковий склад населення світу й України. Тривалість життя населення» (Варіант 2)

– Тема «Статевовіковий склад населення світу й України. Тривалість життя населення»

– Тема «Трудові ресурси. Кількість і якість трудових ресурсів»

– Тема «Урбанізація, причини, що її зумовлюють. Світові міста»

– Тема «Урбанізація»

– Тема «Чинники, що впливають на кількість населення: природний рух, міграції»

– Тематичний контроль навчальних досягнень з теми «Населення України та світу»

 

     Географія. 9 клас

– Тема "Транспорт України"

– Тема «Виробництво продуктів харчування у світі: сучасні тенденції, вплив глобалізації та національних традицій, взаємозв’язок з агробізнесом. Традиційні виробництва харчових продуктів окремих країн світу»

– Тема «Глобальні проблеми людства, причини їх виникнення та шляхи вирішення»

– Тема «Глобальні проблеми людства» (Презентація та завдання до теми)

– Тема «Комп’ютерне програмування. Аутсорсинг, його переваги та недоліки»

– Тема «Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я» (Варіант 2)

– Тема «Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я»

– Тема «Поняття про глобальні проблеми людства, причини їх виникнення. Взаємозв'язок глобальних проблем»

– Тема «Торгівля в Україні. Світовий ринок товарів та послуг»

– Тема «Торгівля» + тренувальні тести

– Тема «Транспорт України» (Варіант 2)

– Тема «Транспорт світу»

– Тема «Транспорт світу» Презентація + завдання до теми

– Тема «Туризм у світі та Україні»

– Тема «Туризм» + тренувальні тести

– Тема «Узагальнення: Вторинний сектор господарства», «Третинний сектор: Транспорт»

– Тема «Фінансові послуги. Комп’ютерне програмування. Аутсорсинг»

– Тема «Фінансові послуги. Світові центри банківсько-фінансової діяльності. Країни-офшори»

– Тема «Харчова промисловість України» + Презентація

– Тема «Харчова промисловість»

 

     Географія. 10 клас

– Тема Практична робота №6 «Складання картосхеми типології країн Америки за рівнем їх економічного розвитку»

– Підсумкова контрольна робота за розділами: V «Африка» і VІ «Україна в міжнародному просторі»

– Тема "Канада"

– Тема «Єгипет»

– Тема «Австралія»

– Тема «Америка. Загальна характеристика регіону»

– Тема «Бразилія»

– Тема «Бразилія» + Практична робота №6

– Тема «Загальна характеристика Африки» (Урок 1)

– Тема «Канада» (Варіант 2)

– Тема «Країни Америки. Канада. Бразилія» + перевірочні тести

– Тема «Країни Америки. США» + перевірочні тести

– Тема «Країни Африки. Єгипет. ПАР»

– Тема «Мікронезія, Меланезія, Полінезія»

– Тема «Особливості географічного положення Америки. Склад регіону»

– Тема «Особливості географічного положення Африки. Природні умови і ресурси. Населення»

– Тема «Особливості економіки країн Америки»

– Тема «Особливості економіки країни Африки»

– Тема «Природні умови і ресурси Америки. Населення регіону»

– Тема «Південно-Африканська Республіка»

– Тема «Сполучені Штати Америки»

– Тема «Україна в геополітичному вимірі»

– Тема Практична робота №7 «Позначення на к. к. Африки основних районів видобування нафти, залізних, мідних та алюмінієвих руд, центрів їх переробки, основних транспортних магістралей та портів експортування»

 

     Географія. 11 клас 

– Тема «Виробництво сільськогосподарської продукції у світі. Видобування й споживання мінеральних ресурсів. Практична робота №8»

– Тема «Географічні складники політичної географії: географічний простір, території, географічні місця. Геополітика, її складові».

– Тема «Економіка України в міжнародному поділі праці»

– Тема «Міжнародні транспортні коридори на території України. Місце України на світовому ринку інвестицій та запозичень»

– Тема «Населення України» + Практична робота №9

– Тема «Поняття «Глобальна економіка» (Варіант 2)

– Тема «Поняття «Глобальна економіка». Світовий ринок технологій, патентів і ліцензій, інформаційно-технологічних послуг»

– Тема «Суспільна географія України» + тренувальні тести

– Тема «Сучасна географія виробництва транспортних засобів, електроніки, фармацевтичної продукції, текстилю, одягу, взуття. Надання послуг»

– Тема «Сучасні транспортно-логістичні системи як інфраструктурний каркас глобальної економіки. Світовий ринок інвестицій та фінансів. Туризм. Формування «інформаційного суспільства»

– Тема «Українська держава і територія держави України»

– Підготовка до ЗНО, практичні завдання і задачі (Варіант 1)

– Підготовка до ЗНО, практичні завдання і задачі (Варіант 2)

– Підготовка до ЗНО, практичні завдання і задачі (Варіант 3)

 

     Також пропонуємо вашій увазі розробки навчальних занять з географії для організації дистанційного навчання учнів, які підготовлені педагогами Київщини у 2020/2021 н. р., які можна переглянути за покликаннями:

Географія 6 клас: https://geographer.com.ua/content/geografiya-6-klas-0

Географія 7 клас: https://geographer.com.ua/content/geografiya-7-klas-0

Географія 8 клас: https://geographer.com.ua/content/geografiya-8-klas-0

Географія 9 клас: https://geographer.com.ua/content/geografiya-9-klas-0

Географія 10 клас: https://geographer.com.ua/content/geografiya-10-klas-0

Географія 11 клас: https://geographer.com.ua/content/geografiya-11-klas



 | 12.07.2021 | Переглядів: 2285 | Коментарів: 0 | детальніше

ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ З ПРИРОДОЗНАВСТВА (5 КЛАС) В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ


Категорія: Природничо-математичний напрямок

Довгань А.І.

 

     Педагоги Київської області підготували розробки навчальних занять з природознавства (5 клас) для дистанційного навчання учнів. У розробках занять запропоновано різноманітні інтерактивні завдання, презентації, світлини, відеофрагменти, тести тощо.

     Усі матеріали згруповані за темами відповідно до навчальної програми з предмета та календарно-тематичного планування і розміщені за покликанням:

https://geographer.com.ua/content/konspekti-urokiv-z-prirodoznavstva 

     На уроках природознавства у 5 класі проєктна діяльність виступає засобом формування й оцінювання предметних компетент­ностей. Учні мають робити проєкт самостійно (від планування до презентування), проте з обов’язковим супроводом учителя та можли­вістю постійного консультування з ним. Рівень їхньої самостійності та завдання для виконання визначає вчитель.

     Також можна деякі проєкти з природознавства проводити як міжпредметні, наприклад з інформатикою, математикою, мовою і літературою та історією. Можна узгодити з учителями інших предме­тів, які працюють в цьому класі і також виконують з учнями проєкти, спільні вимоги щодо наскрізних умінь учнів, які формуються і розви­ваються при виконанні ними проєктів. Це значно зекономить час і під­ви­щить рівень здобутих учнями ключових компетент­ностей.

     Опис усіх проєктів і орієнтовні методичні рекомендації для вчи­те­лів, допоміжні матеріали для учнів, форми оцінювання, які учні і вчи­телі можуть застосовувати для відслідковування поступу в навча­нні й підсумкового оцінювання продуктів проєктів і очікуваних на­вчаль­них результатів, розміщено на електронному ресурсі http://prirodaprojects.blogspot.com/

     Зважаючи на це, пропонуємо для самостійного опанування та­кий навчальний матеріал та виконання проєктних робіт. Результати досліджень учні можуть представляти у формі мультимедійної презен­та­ції, буклету, газети, постеру, фотоколажу, ілюстрованої розповіді.

     Пропонуємо зразок орієнтовного плану роботи.

 

Навчальний матеріал

Теми практичних та проєктних робіт

Тема 1. Земля як планета

Форма і розміри Землі.

Рухи Землі. Пори року.

Способи зображення Землі.

Ґрунт, його значення і властивості.

Повітря – суміш газів. Значення повітря.

Властивості повітря.

Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Кологообіг води.

Вода – розчинник.

Розчини у природі.

Значення води у природі.

Використання води людиною.

Навчальний проєкт: 

Наш дім - Сонячна система 

 

Опис орієнтовних завдань та хід виконання проєкту можна проглянути за покликанням:

https://cutt.ly/japGlOr

 

 

 

Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів

Різноманітність організмів:
Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.

Практичне заняття.

Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомо­гою атласів-визначників, електронних колекцій.

Тема 3. Людина на планеті Земля

Людина – частина природи.

Зв’язок людини з природою.

Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини.

Екологічні проблеми та їх розв’я­зу­вання (збереження біологічного різноманіття.

Охорона природи.

Червона книга України. Заповід­ники, заказники, національні пар­ки та їхнє значення для збереже­ння природи Землі

Навчальний проєкт: 

Викидати не можна перетворювати 

Опис орієнтовних завдань та хід виконання проєкту можна проглянути за покликанням:

https://cutt.ly/gapGR1k

 

     Всеукраїнська школа on-line (МОН України)

     Онлайн-курс з природознавства для 5-го класу розповість про те, як влаштована нежива природа. Досліджуватиметься космос, наша Галактика та супутник Землі – Місяць. Після цього увага зосереджується на нашій планеті. Досліджується зміна сезонів, будова земної кулі та експериментально визначається склад ґрунту, властивості води та повітря.  

     Посилання для реєстрації: https://lms.e-school.net.ua/courses/course-v1:UIED+Natural-science-5th-grade+2020/about 

 

     Розробки уроків та навчальні матеріали до курсу «Природознавство. 5 клас».

     Корисні посилання:

https://naurok.com.ua/biblioteka/prirodoznavstvo/klas-5

https://osvita.ua/school/lessons_summary/nature/

http://yanahomyachenko.blogspot.com/p/blog-page_11.html

https://subject.com.ua/lesson/nature/5klas/index.html

http://oleksportugalski.blogspot.com/2018/09/5-2018_12.html

http://alla-moroz.com/blog/rozrobki_urokiv_prirodoznavstvo_5_klas_za_onovlenoju_programoju/2017-07-04-265

https://www.schoollife.org.ua/category/fajly/konspekty-urokiv-pryrodoznavstva-5-klas/

https://www.slideshare.net/ssuser491ed5/5-62616432



 | 10.04.2021 | Переглядів: 659 | Коментарів: 0 | детальніше