Меню

Пошук

Опитування

Оцініть сайт

   
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Корисні посилання





















Поради вчителям ЗОШ, які навчають у своїх класах дітей з порушенням інтелекту (з легкою розумовою відсталістю)


Категорія: Психологічна служба

        1. Підготувати дітей класу до того, що поряд із ними навчатиметься учень з особливими освітніми проблемами:
• Створити в класі демократичне середовище, налагоджувати між учнями дружні стосунки, щоб розумово відсталі діти почувалися себе членами колективу;
• Привчати здорових дітей допомагати ( в разі потреби) опікувати розумово відсталих однолітків;
• Присікти зневажливе ставлення до дітей з обмеженими можливостями.
        2. Перед прийомом до класу дитини з легкою розумовою відсталістю детально ознайомитися з його анамнестичними даними. З цією метою поспілкуватися з батьками дитини; вивчити медичні довідки; усвідомити, в чому полягає першопричина ( пологова чи післяпологова травма, хвороба в ранній період, вплив медикаментів тощо)
        3. Вивчити спеціальну медичну та педагогічну (дефектологічну) літературу з метою з’ясування впливу ушкоджень (пологові травми, хвороби, психічні захворювання тощо) на процеси навчання та розвитку.
Детально вивчити особливості розвитку психічних процесів дитини з легкою розумовою відсталістю ( стан пам’яті, уваги. Мислення, темп роботи, працездатність, прояви поведінки, стан емоційно-вольової сфери тощо)
        4. Ознайомитися з сучасними педагогічними підходами і методиками, які застосовуються у спеціальних школах під час навчання дітей з легкою розумовою відсталістю. Необхідно в школі мати навчальні програми ( відповідного класу). Щоб мати уявлення, якими завданнями вміннями та навичками мають оволодіти розумово відсталі діти на кінець навчального року.
        5. На кожну дитину з обмеженими можливостями необхідно скласти індивідуальний навчальний план (враховуючи складність дефекту)
        6. Знаючи специфічні особливості психічних процесів розумово відсталих дітей, коригувати їх у процесі навчання; враховувати під час навчання; враховувати під час планування діяльності.
• Розумово відсталі діти зазвичай мають слабку пам’ять , тому матеріал треба подавати невеликими «дозами» і звертати увагу на багаторазове повторення вивченого матеріалу. З цією метою урізноманітнювати прийоми і види робіт на закріплення вивченого матеріалу, застосовувати дидактичні ігри і лише після засвоєння цього матеріалу давати складніший новий матеріал.
• У розумово відсталих дітей порушено активну увагу. Треба застосовувати наочний матеріал для її активізації, чергувати види діяльності (більш складні завдання чергувати з легшими).
• У розумово відсталих дітей переважає конкретно-наочне мислення. На нього й треба спиратися у складанні навчального матеріалу. Для цього слід застосовувати зрозумілу яскраву наочність (предметні картинки, рахунковий матеріал, малюнок-схему до задачі тощо.)
• Діти з легкою розумовою відсталістю мають знижені темп роботи та працездатності. Значить, для них необхідно зменшити обсяг завдань та їх кількість. А складність має бути доступною. Для цього дітям можна давати індивідуальні картки із завданням відповідної складності та перфокарти, в які треба лише вставити відповідну орфограму або числову відповідь ( і зовсім немає необхідності переписувати це завдання в зошит, якщо дитина має слабкі чи недостатні навички письма)
• Діти з легкою розумовою відсталістю зазвичай не мають достатніх навичок самостійної роботи. Потрібен постійний контроль за виконанням ними завдання (щоб вони не втрачали уваги та напряму діяльності)
• Діти з обмеженими розумовими можливостями потребують неодноразового повторення вчителем інструкції щодо виконання того чи іншого завдання. Тому вчитель має переконатися, як і наскільки точно учень зрозумів, чого від нього вимагають, і лише після цього дозволити виконати завдання. В разі потреби, слід дати учневі додаткові пояснення щодо виконання завдання.
• Уміти підтримувати в дитини впевненість у своїх силах, прагнення до пізнавальної діяльності; запобігати різним змінам у психічній діяльності, поведінці та загальному стані дитини та адекватно реагувати на них.


 | 13.11.2009 | Переглядів: 3873 | Коментарів: 0 | детальніше

Для вчителів, які працюють з дітьми з відставанням в інтелектуальному розвитку (легка розумова відсталість)


Категорія: Психологічна служба

        Інклюзивне навчання передбачає спільне перебування дітей з різними порушеннями дітей психофізичного розвитку з їхніми здоровими однолітками. Навчальний процес тут здійснюється диференційовано за індивідуальними програмами, посильними для дітей, і за умов кваліфікованої спеціальної корекційної допомоги.
        Поради вчителям ЗОШ для успішної роботи з дітьми, які мають особливі потреби
        Учитель повинен оволодіти необхідними знаннями та навичками:
• Ознайомитися з анамнезом, мати уяву про основні види порушень психофізичного розвитку дитини
• Вивчити стан уваги. Стомлюваності, темп роботи кожної дитини
• Враховувати стан слуху, зору, особливості моторики та загального фізичного розвитку учня
• Навчитися спостерігати за дітьми та оцінити їх розвиток під час занять
• Закінчувати заняття, коли діти втомилися чи неуважні
• Навчитись адаптувати навчальні плани, методики, матеріали та середовище до специфічних потреб дітей
• Створити оптимальні умови для спілкування, сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми і формуванню колективу.
• Формувати у дітей досвід стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища.
• Ставитися з повагою до дітей та їхніх батьків.


 | 13.11.2009 | Переглядів: 1646 | Коментарів: 0 | детальніше

ГРАФІК засідань районної психолого-медико-педагогічної консультації на 2009-2010 навчальний рік


Категорія: Психологічна служба

Час проведення

Навчально-виховні заходи

серпень – початок вересня

Оформлення індивідуальної форми навчання

17 вересня 2009 року
26 січня 2010 року
18 травня 2010 року

Засідання районної ПМПК (Іванківський районний ліцей в приміщенні психологічної служби, консультації ПМПК)

Протягом року згідно запитів

ДНЗ №1 “Сонечко”;
ДНЗ №5 “Іванко”;
Іванківська ЗОШ І-ІІІ ст. №1

травень-червень

Оформлення звітної документації; підготовка річного звіту в районне управління; складання плану роботи на навчальний рік; оформлення документів на дітей з особливими потребами в школі-інтернаті (за бажанням батьків)



ПЛАН РОБОТИ психолого-медико-педагогічної консультації Іванківського району Київської області на 2009/2010 навчальний рік
Завантажити: plan-roboti-rajonnoyi-pmpk-na-2009-10-n.r..doc [41 Kb]


 | 13.11.2009 | Переглядів: 1293 | Коментарів: 0 | детальніше

Перелік документів, які подаються на засідання районної психолого-медико-педагогічної консультації


Категорія: Психологічна служба

        1.Свідоцтво про народження дитини
        2. Картка стану здоров’я і розвитку дитини
• розгорнуті відповіді на п. 1-7 розділу "Загальні відомості про дитину";
• повний опис п. 1-8 розділу медичних висновків. У цьому розділі кожен лікар завіряє підпис особистою печаткою.
• розгорнуті дані логопедичного, результати психологічного обстеження та розгорнуту характеристику із загальноосвітнього навчального закладу (з основних навчальних предметів) чи дошкільного навчального закладу, у якому перебуває дитина. Класний керівник (вихователь) завіряє підпис печаткою закладу та вказує дату написання характеристики
        3. Амбулаторна медична картка;
        4. Якщо дитина тривалий час перебуває на обліку у лікарні або лікувалась у стаціонарі, потрібно мати виписку (епікриз) з установи, де лікувалась дитина;
        5. При собі мати попередній витяг з протоколу діагностичного засідання районною ПМПК ( якщо дитина обстежувалась раніше).
        6. Обстеження дітей і підлітків здійснюється лише у присутності батьків, або осіб, які їх замінюють, за заявою батьків в присутності представника закладу освіти, спеціаліста відділу освіти; (паспорт батьків);
        7. Зошити з рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнків;
        Отримати більш детальну інформацію про діагностичні засідання районної ПМПК та записати дитину на обстеження можна за номером телефону: 5–14-05.


 | 13.11.2009 | Переглядів: 1649 | Коментарів: 0 | детальніше

Нормативно-правове забезпечення діяльності працівників психологічної служби


Категорія: Психологічна служба

1. Нова редакція Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ Міністерства освіти України від 03.05.99 № 127 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 р. № 616) зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.07.2009 р. за № 687/16703). Роз'яснення щодо розрахунку чисельності практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів. (лист МОН України від 09.09.09 № 1/9 - 616).
2. Лист МОН України від 04.08.2009 р. № 1/9-515 "Організаційно-методичні засади Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ Міністерства освіти України від 03.05.99 № 127 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 р. № 616) зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.07.2009 р. за № 687/16703) здійснення комплексної реабілітації учнів (вихованців) у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах"
3. Наказ МОН України "Про затвердження плану дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009-2012 роки" (від 11.09.2009 № 855)
4. Наказ МОН України "Про впровадження принципів ґендерної рівності в освіту" (Від 10.09.2009 № 839), в якому прописані заходи, які реалізують працівники психологічної служби.
5. Лист МОН України "Щодо поліпшення превентивного виховання та профілактичної роботи з подолання злочинності серед неповнолітніх" (від 11.09.2009 № 1/9-632)
6. Наказ МОН України "Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі" (від 11.09.2009 № 854)


 | 13.11.2009 | Переглядів: 2518 | Коментарів: 0 | детальніше

Робота педагогічних колективів щодо захисту психічного здоров’я дітей і підлітків


Категорія: Психологічна служба

        В освітніх закладах на сьогодні існують дві проблеми пов’язані з психічним здоров’ям дітей та підлітків:
Перша.
Останнім часом в Україні набула розповсюдженості діяльність місіонерів, іноземних проповідників, релігійних організацій та сект, які впливають на релігійні почуття шляхом тиску, шкідливого для життя і здоров’я людини. Особливо небезпечним в цьому значені є церкви харизматичного спрямування.
        Характерним для цих представників є критика ортодоксального християнства, відхід від первісних традицій, проголошення своєї церкви месіанським рухом у спасінні Христової віри. Особливу роль у житті харизматичних церков відіграють проповідники, які ведуть місійну роботу.
        Богослужіння харизматичних церков проводиться за американським зразком, у формі багатолюдних релігійних шоу: концертів, театральні вистави, проповідування біблії. Часом їх можна трактувати як сеанси масового гіпнозу, які призводять до істерії, втрати особою контролю над собою, що негативно впливає на психічне здоров’я людини. Особливо це є небезпечним для дітей, молоді, з ще не сформованою психікою. До того ж така діяльність неохристиянських організацій суперечить конституції України (254 к/96-ВР), зокрема статті 35, бо є проявом психічного насильства.
        Вербування школярів здійснюється шляхом психологічного пресингу із застосуванням гнучких форм роботи. Так, наприклад, до нашого району часто приїздять для організації профілактичної роботи так звані благодійні фонди.
        Культова практика харизматичних церков нерідко викликає негативну оцінку з боку традиційних релігій, громадскості, батьків. У зв’язку з цим Міністерство освіти і науки України підготовувало і надіслало інструктивно- методичні листи щодо стосунків закладів освіти з релігійними організаціями, які мають базуватися на суворому дотриманні законодавства.
        Детальніше з даною інформацією ви можете ознайомитися в інформаційному збірнику №11/1998 року.
        Система освіти залишається єдиною державною структурою, де відбувається систематичний вплив на підростаючу особистість. Створення і збільшення кількості центрів соціальних служб, організацій говорить про посилення уваги держави до соціальної сфери, але неузгодженість дій в даній ситуації між цими організаціями і працівниками школи призводить до дублювання роботи, а реалізація соціальних програм і проектів в системі освіти породжує низку проблем.
Це і є друга проблема.
        Нерідко непрофесійні, неетичні дії таких спеціалістів призводять до негативного виховного впливу.
        Згідно з Типовим положенням про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах, затвердженим МоіН України 20.04.2001 р. №330 та згідно наказу відділу освіти від 23.01.2006 року №14-н/а створено постійну району експертну комісію, яка координує і здійснює проведення експертизи матеріалів або діяльності психологічного змісту.
        Тому ми звертаємося до вас, шановні керівники, так як до закладів освіти часто приходять представники з різних організацій, центрів, служб, слід узгоджувати такі дії з РВО.
        Ніхто не має права примушувати людину, тим більше дитину, проходити психологічне обстеження або брати участь у корекції її життєвого стилю, особистісних та індивідуальних рис, поведінки. Така робота може здійснюватися лише за умови доброї волі дитини, або її батьків. Наше покликання захищати інтереси школяра і притримуватися правила : «Не зашкодить».
        Нагадуємо вам про виконання наказу відділу освіти від 23.01.2006 р.№14-н. Підніміть його і опрацюйте ще раз серед педагогів. Нагадую головне положення:
        « Керівникам навчальних закладів не допускати проведення тренінгів,обстежень та опитувань всіх учасників навчально-виховного процесу представниками сторонніх організацій без попередньої експертизи та надання дозволу районним відділом освіти».


 | 13.11.2009 | Переглядів: 1347 | Коментарів: 0 | детальніше