Меню

Архів

Грудень 2024 (2)
Листопад 2024 (2)
Жовтень 2024 (5)
Вересень 2024 (9)
Серпень 2024 (1)
Червень 2024 (4)

Пошук

Опитування

Оцініть сайт

   
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Корисні посилання





















Методичні рекомендації для вчителів початкової школи, які працюють з дітьми із затримкою психічного розвитку


Категорія: Психологічна служба

        З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти та враховуючі індивідуальні освітні потреби дітей із затримкою психічного розвитку рекомендуємо:
        1. Залучати дітей зазначеної категорії до позакласної та позаурочної навчально-виховної діяльності, гурткової роботи.
        2. Навчально-виховний процес спрямовувати на вироблення у дітей життєво необхідних умінь і навичок, формування трудового досвіду, який потім можна застосувати у самостійному житті.
        3. На заняттях створювати атмосферу довіри, позитивного емоційного контакту між всіма учасниками навчально-виховного процесу.
        4. Використовувати різноманітні методи і прийоми з метою корекції та компенсації недоліків психофізичного розвитку, дотримуватись дидактичних принципів навчання.
        5. При навчанні обов’язково використовувати наочність, об’ємні предмети, муляжі, опорні схеми.
        6. Проводити систематично бесіди, консультації , збори , лекції з батьками даної категорії дітей.


 | 13.11.2009 | Переглядів: 3795 | Коментарів: 0 | детальніше

Поради вчителям ЗОШ, які навчають у своїх класах дітей з порушенням інтелекту (з легкою розумовою відсталістю)


Категорія: Психологічна служба

        1. Підготувати дітей класу до того, що поряд із ними навчатиметься учень з особливими освітніми проблемами:
• Створити в класі демократичне середовище, налагоджувати між учнями дружні стосунки, щоб розумово відсталі діти почувалися себе членами колективу;
• Привчати здорових дітей допомагати ( в разі потреби) опікувати розумово відсталих однолітків;
• Присікти зневажливе ставлення до дітей з обмеженими можливостями.
        2. Перед прийомом до класу дитини з легкою розумовою відсталістю детально ознайомитися з його анамнестичними даними. З цією метою поспілкуватися з батьками дитини; вивчити медичні довідки; усвідомити, в чому полягає першопричина ( пологова чи післяпологова травма, хвороба в ранній період, вплив медикаментів тощо)
        3. Вивчити спеціальну медичну та педагогічну (дефектологічну) літературу з метою з’ясування впливу ушкоджень (пологові травми, хвороби, психічні захворювання тощо) на процеси навчання та розвитку.
Детально вивчити особливості розвитку психічних процесів дитини з легкою розумовою відсталістю ( стан пам’яті, уваги. Мислення, темп роботи, працездатність, прояви поведінки, стан емоційно-вольової сфери тощо)
        4. Ознайомитися з сучасними педагогічними підходами і методиками, які застосовуються у спеціальних школах під час навчання дітей з легкою розумовою відсталістю. Необхідно в школі мати навчальні програми ( відповідного класу). Щоб мати уявлення, якими завданнями вміннями та навичками мають оволодіти розумово відсталі діти на кінець навчального року.
        5. На кожну дитину з обмеженими можливостями необхідно скласти індивідуальний навчальний план (враховуючи складність дефекту)
        6. Знаючи специфічні особливості психічних процесів розумово відсталих дітей, коригувати їх у процесі навчання; враховувати під час навчання; враховувати під час планування діяльності.
• Розумово відсталі діти зазвичай мають слабку пам’ять , тому матеріал треба подавати невеликими «дозами» і звертати увагу на багаторазове повторення вивченого матеріалу. З цією метою урізноманітнювати прийоми і види робіт на закріплення вивченого матеріалу, застосовувати дидактичні ігри і лише після засвоєння цього матеріалу давати складніший новий матеріал.
• У розумово відсталих дітей порушено активну увагу. Треба застосовувати наочний матеріал для її активізації, чергувати види діяльності (більш складні завдання чергувати з легшими).
• У розумово відсталих дітей переважає конкретно-наочне мислення. На нього й треба спиратися у складанні навчального матеріалу. Для цього слід застосовувати зрозумілу яскраву наочність (предметні картинки, рахунковий матеріал, малюнок-схему до задачі тощо.)
• Діти з легкою розумовою відсталістю мають знижені темп роботи та працездатності. Значить, для них необхідно зменшити обсяг завдань та їх кількість. А складність має бути доступною. Для цього дітям можна давати індивідуальні картки із завданням відповідної складності та перфокарти, в які треба лише вставити відповідну орфограму або числову відповідь ( і зовсім немає необхідності переписувати це завдання в зошит, якщо дитина має слабкі чи недостатні навички письма)
• Діти з легкою розумовою відсталістю зазвичай не мають достатніх навичок самостійної роботи. Потрібен постійний контроль за виконанням ними завдання (щоб вони не втрачали уваги та напряму діяльності)
• Діти з обмеженими розумовими можливостями потребують неодноразового повторення вчителем інструкції щодо виконання того чи іншого завдання. Тому вчитель має переконатися, як і наскільки точно учень зрозумів, чого від нього вимагають, і лише після цього дозволити виконати завдання. В разі потреби, слід дати учневі додаткові пояснення щодо виконання завдання.
• Уміти підтримувати в дитини впевненість у своїх силах, прагнення до пізнавальної діяльності; запобігати різним змінам у психічній діяльності, поведінці та загальному стані дитини та адекватно реагувати на них.


 | 13.11.2009 | Переглядів: 5719 | Коментарів: 0 | детальніше

Для вчителів, які працюють з дітьми з відставанням в інтелектуальному розвитку (легка розумова відсталість)


Категорія: Психологічна служба

        Інклюзивне навчання передбачає спільне перебування дітей з різними порушеннями дітей психофізичного розвитку з їхніми здоровими однолітками. Навчальний процес тут здійснюється диференційовано за індивідуальними програмами, посильними для дітей, і за умов кваліфікованої спеціальної корекційної допомоги.
        Поради вчителям ЗОШ для успішної роботи з дітьми, які мають особливі потреби
        Учитель повинен оволодіти необхідними знаннями та навичками:
• Ознайомитися з анамнезом, мати уяву про основні види порушень психофізичного розвитку дитини
• Вивчити стан уваги. Стомлюваності, темп роботи кожної дитини
• Враховувати стан слуху, зору, особливості моторики та загального фізичного розвитку учня
• Навчитися спостерігати за дітьми та оцінити їх розвиток під час занять
• Закінчувати заняття, коли діти втомилися чи неуважні
• Навчитись адаптувати навчальні плани, методики, матеріали та середовище до специфічних потреб дітей
• Створити оптимальні умови для спілкування, сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми і формуванню колективу.
• Формувати у дітей досвід стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища.
• Ставитися з повагою до дітей та їхніх батьків.


 | 13.11.2009 | Переглядів: 3245 | Коментарів: 0 | детальніше

ГРАФІК засідань районної психолого-медико-педагогічної консультації на 2009-2010 навчальний рік


Категорія: Психологічна служба

Час проведення

Навчально-виховні заходи

серпень – початок вересня

Оформлення індивідуальної форми навчання

17 вересня 2009 року
26 січня 2010 року
18 травня 2010 року

Засідання районної ПМПК (Іванківський районний ліцей в приміщенні психологічної служби, консультації ПМПК)

Протягом року згідно запитів

ДНЗ №1 “Сонечко”;
ДНЗ №5 “Іванко”;
Іванківська ЗОШ І-ІІІ ст. №1

травень-червень

Оформлення звітної документації; підготовка річного звіту в районне управління; складання плану роботи на навчальний рік; оформлення документів на дітей з особливими потребами в школі-інтернаті (за бажанням батьків)



ПЛАН РОБОТИ психолого-медико-педагогічної консультації Іванківського району Київської області на 2009/2010 навчальний рік
Завантажити: plan-roboti-rajonnoyi-pmpk-na-2009-10-n.r..doc [41 Kb]


 | 13.11.2009 | Переглядів: 2981 | Коментарів: 0 | детальніше

Перелік документів, які подаються на засідання районної психолого-медико-педагогічної консультації


Категорія: Психологічна служба

        1.Свідоцтво про народження дитини
        2. Картка стану здоров’я і розвитку дитини
• розгорнуті відповіді на п. 1-7 розділу "Загальні відомості про дитину";
• повний опис п. 1-8 розділу медичних висновків. У цьому розділі кожен лікар завіряє підпис особистою печаткою.
• розгорнуті дані логопедичного, результати психологічного обстеження та розгорнуту характеристику із загальноосвітнього навчального закладу (з основних навчальних предметів) чи дошкільного навчального закладу, у якому перебуває дитина. Класний керівник (вихователь) завіряє підпис печаткою закладу та вказує дату написання характеристики
        3. Амбулаторна медична картка;
        4. Якщо дитина тривалий час перебуває на обліку у лікарні або лікувалась у стаціонарі, потрібно мати виписку (епікриз) з установи, де лікувалась дитина;
        5. При собі мати попередній витяг з протоколу діагностичного засідання районною ПМПК ( якщо дитина обстежувалась раніше).
        6. Обстеження дітей і підлітків здійснюється лише у присутності батьків, або осіб, які їх замінюють, за заявою батьків в присутності представника закладу освіти, спеціаліста відділу освіти; (паспорт батьків);
        7. Зошити з рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнків;
        Отримати більш детальну інформацію про діагностичні засідання районної ПМПК та записати дитину на обстеження можна за номером телефону: 5–14-05.


 | 13.11.2009 | Переглядів: 3547 | Коментарів: 0 | детальніше

Нормативно-правове забезпечення діяльності працівників психологічної служби


Категорія: Психологічна служба

1. Нова редакція Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ Міністерства освіти України від 03.05.99 № 127 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 р. № 616) зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.07.2009 р. за № 687/16703). Роз'яснення щодо розрахунку чисельності практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів. (лист МОН України від 09.09.09 № 1/9 - 616).
2. Лист МОН України від 04.08.2009 р. № 1/9-515 "Організаційно-методичні засади Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ Міністерства освіти України від 03.05.99 № 127 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 р. № 616) зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.07.2009 р. за № 687/16703) здійснення комплексної реабілітації учнів (вихованців) у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах"
3. Наказ МОН України "Про затвердження плану дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009-2012 роки" (від 11.09.2009 № 855)
4. Наказ МОН України "Про впровадження принципів ґендерної рівності в освіту" (Від 10.09.2009 № 839), в якому прописані заходи, які реалізують працівники психологічної служби.
5. Лист МОН України "Щодо поліпшення превентивного виховання та профілактичної роботи з подолання злочинності серед неповнолітніх" (від 11.09.2009 № 1/9-632)
6. Наказ МОН України "Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі" (від 11.09.2009 № 854)


 | 13.11.2009 | Переглядів: 3708 | Коментарів: 0 | детальніше